Hornbach har allt utom rak 18x15. Dem har dock en 18xG15, men då funkar ju inte dubbelmuttervägen dock!

Krilleman
Vid en lättare sökning på 18x15 rak koppling krom, inte verkar finnas någon stans. :thinking:

Funkar det med 18x15 i mässing och dubbelmutter i mässing?
(Ventilen blir i krom dock)

??

Krilleman Krilleman skrev:
Vid en lättare sökning på 18x15 rak koppling krom, inte verkar finnas någon stans. :thinking:

??
Vad som helst funkar bara jag får till funktionen. Frun lär väl måla över allt i vitt ändå..

??
Visst borde de bli dessa delar? Kan jag sen gå på med vanligt 15mm rör vidare till elementet från kulventilen, eller behöver jag något mer för det?

Rördelar för VVS-arbete: klämring, plasthylsa, dubbelmutter, och kulventil i olika dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Det där är korrekt!

Sen går det fint att bara köra vidare med kopparrör (Kör du förkromade ska det vara stödhylsa 15x1) ner till radiatorn. 15mm klämringskoppling är ju "färdig" i ventilen!

(y)(y)

Glöm inte följa monteringsanvisningarna som jag länkade till tidigare.

• Gilla
Jens Germundsjö
  • Laddar…
Det där är korrekt!

Sen går det fint att bara köra vidare med kopparrör (Kör du förkromade ska det vara stödhylsa 15x1) ner till radiatorn. 15mm klämringskoppling är ju "färdig" i ventilen!

(y)(y)

Glöm inte följa monteringsanvisningarna som jag länkade till tidigare.

Tack :)

har även en egen tråd i ämnet och fick tips att det kan vara en gängad muff likt bild. Vad behöver jag i sånna fall om jag istället för att kapa röret går direkt via muffen? Vitt PVC-rör som löper längs en vägg och tak med en synlig gängad muff för anslutning.
Skapa konto
Gängad muff på ett rör målad i vitt mot en vit vägg.
Skapa konto
Svart gängad muff i metall som används för att ansluta rör utan att kapa dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.