D DeeP-1987 skrev:
Tjaba japp det är för allt du kan tänka dig.
Tack!
Då är jag riktigt imponerad stark jobbat, också plus för en riktigt cool fasad.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
V
Är priset 4 miljoner inklusive tomtkostnad? Hur stort är huset? Kanonfint!

V Valen1 skrev:
Är priset 4 miljoner inklusive tomtkostnad? Hur stort är huset? Kanonfint!
Hej huset är på 185 m2 och garaget är på 74 m2. Japp tomtkostnad arkitekt kostnad kontruktionsklstnad allt du kan tänka dig. Tack så mycket

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Så komigen nu, ge hos siffror för nov-dec (y)

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Så komigen nu, ge hos siffror för nov-dec (y)
På vad?

D DeeP-1987 skrev:
På vad?
Uppvärmningskostnad tror jag avsågs.

D DeeP-1987 skrev:
På vad?
Antal förbrukade kWh.

D DeeP-1987 skrev:
Hej huset är på 185 m2 och garaget är på 74 m2. Japp tomtkostnad arkitekt kostnad kontruktionsklstnad allt du kan tänka dig. Tack så mycket
Vad fick ni för värden i energiberäkningarna och hur mycket är uppvärmt?

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Vad fick ni för värden i energiberäkningarna och hur mycket är uppvärmt?
Precis.

Supersnygg fasad
O kul att nån bygger o inte köper kataloghus
Bygger själv 2 lösvirkeshus!

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
"En fördel med betonggolv är att golvvärmen fungerar optimalt när det inte finns någon golvbeläggning ovanpå plattan."

Detta är jag intresserad av att få vidareutvecklat och förklarat, hur menar man att detta gör funktionen bättre och hur är det bevisat att det ger optimala förutsättningar?

• Gilla
Willewonka och 3 till
  • Laddar…
Darling McFluff SKJB021 skrev:
"En fördel med betonggolv är att golvvärmen fungerar optimalt när det inte finns någon golvbeläggning ovanpå plattan."

Detta är jag intresserad av att få vidareutvecklat och förklarat, hur menar man att detta gör funktionen bättre och hur är det bevisat att det ger optimala förutsättningar?
Tvärtom så kan golven bli för varma om man behöver mycket värme som nu på vintern, samt dom lär köra golvvärmen på sommaren då betong känns väldigt kallt att gå på utan värme.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Fast ett välisolerat hus som då ska vara energisnålt behöver typ bara 25 graders framledning, kallt golv ändå

• Gilla
nochl
  • Laddar…
Hur mycket kw per kvm förbrukar huset?, speciellt intressant att se balansen mellan ett mycket lufttätthus och mindre mängd isolering i vägg. Lufttätten gör ju mycket i sig så skulle vara kul att se vad du lyckats åstakomma

Hur ser eran vägg ut?
Hur mycket isolering har ni platta etc?

Tack
Nicklas

Niclar72 Niclar72 skrev:
Hur mycket kw per kvm förbrukar huset?, speciellt intressant att se balansen mellan ett mycket lufttätthus och mindre mängd isolering i vägg. Lufttätten gör ju mycket i sig så skulle vara kul att se vad du lyckats åstakomma

Hur ser eran vägg ut?
Hur mycket isolering har ni platta etc?

Tack
Nicklas
Jadu, det verkar hemligt vad det förbrukas.
Frågan har ställts ett par gånger nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.