Status
Inte öppen för fler kommentarer.
"A fool and his money are easily separated"

• Gilla
helder och 3 till
  • Laddar…
Ta inte illa upp, men borde inte dom flesta vid detta lag vara uppmärksammade på att man aldrig ska köpa tjänster av dessa skojare?

Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Östlund skrev:
Ta inte illa upp, men borde inte dom flesta vid detta lag vara uppmärksammade på att man aldrig ska köpa tjänster av dessa skojare?
Uppenbarligen inte…. De återkommer ju dessutom år efter år, så konceptet måste ju funka på något sätt.
Förstagångsköpare som hoppas att det ska gå bra, kanske?

Har denna typ av arbetskraft rätt försäkringar, schyssta villkor för sina gubbar, följer dom arbetsmiljöregler, övriga lagar och regler som gäller på svenska arbetsplatser???????

nä dags att rensa upp bland denna typ av arbetskraft. Och jag är väldigt övertygad om att så kommer ske.

Krille4 skrev:
Eller också går det som för min granne. Han hade en fin asfalterad garageuppfart och tackade nej till deras erbjudande. De kom ändå när han var borta och grävde upp all asfalt och la den i en hög på gräsmatten. Sen åkte de därifrån och kom aldrig tillbaka.....
/Krille
Bara ett exempel på deras kriminella verksamhet!

Fattar inte hur folk ens kan fundera på att anlita dessa "hantverkare" efter alla skriverier.
Är ju egentligen världens enklaste problem att bli av med, sluta ge dom jobb.

• Gilla
larsson r
  • Laddar…
Haha...

Jag trodde att alla lärde sig att man inte ska ta erbjudanden och tjänster av folk som söker upp en? Vill man ha något tex ny telefon eller något jobb utför så då banne mig så ringer man väl runt och hör eller sticker ner till företaget i fråga och tar in offerter? En annan hade iofs aldrig ens tagit fajten. Jag gör hellre jobbet själv och är 2-3st en helg.

Jobbade förut som stf platschef på ett större företag som sålde grävmaskiner.mm. En sommar för för typ 8-9 år sedan så kom det in två killar från Irland som ville ha deras Pel-Job 1,5 tonnare fixad och servad, verkstadschefen sa att det skulle gå på 20-25000 och bokade in jobbet och gick sen på semester utan att ha kollat upp "firman" ett misstag i all semester stress :) killarna lämnade grävaren och den fixades iordning! Sen när dom skulle komma och hämta den så var klagade dom på allt möjligt och att vissa saker inte var övernskommna...det började bli en hetsig diskussion där hela verkstan var inblandad i mot dessa idioter, dom tryckte upp mig samt en säljare mot väggen och hotade oss samtidigt som dom var 8-9 killar varav den ena satt med handen tydligt gömt i handskfacket för vi skulle börja spekulera i vsd han hade gömt där. Jag ringde polisen som sa att dom inte hade tid och så länge dom inte använt fysiskt våld så var det ett civilrättsligt fall, tack för det konstapeln! Allt slutade med att dom inavlade idioterna betalade 5000:- och vi införde en regel att aldrig göra om denna miss! Så det är även företag som råkar ut för dessa banditer, inga skrupler överhuvudtaget! Skulle inte ta i dom med tång om jag var du! VARNING!!

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Låter precis som samma gäng som for runt här i området för ca 3 år sedan. Riktiga skitjobb, alla uppfarter såg väldigt bra ut när de for härifrån men har satt sig och och ser rent fördjävligt ut idag. Massorna de grävde ut hamnade dessutom i ett friluftsområde en bit bort. Skulle rekommendera att välja en firma som har verkat på orten ett antal år.

• Gilla
larsson r
  • Laddar…
stewed skrev:
Och så här gick det i Västerås nyligen: [länk]
Jag fattar inte hur man kan vara så dum.

Dom har inte ens ett telefonnummer till skojarna.
Betala 30 000 kontant utan att få kvitto.

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Jag fattar inte hur man kan vara så dum.

Dom har inte ens ett telefonnummer till skojarna.
Betala 30 000 kontant utan att få kvitto.
nä dom betala 28000 och barnen 2000! Fy fan

Vafan. Varje år skrivs det om detta och det är på nyheterna, kallafakta osv. Lik fan så är det folk som går på detta. Hur jävla blåst i huvudet får man vara??? rent ut sagt.... :)

/Micke

• Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
Uppenbarligen lukrativt eftersom de fortfarande håller på. Genialiskt också då köparen måste erkänna att han köpt svart arbetskraft för att kunna göra en anmälan. Gissar att mörkertalet är stort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.