Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R RoAd skrev:
Du tycker att Ukraina borde ge upp och ge Putin vad han vill ha? Och sedan är det lugnt för alltid? Han kommer inte att tycka att anfallet var en bra idé då och göra om det igen?
Nej, lugna dig. Fundera varför du får för dig det och återkom.
 
S Skandiamannen skrev:
Vilket strunt. Anledningen till att det Ukrainska folket betalar priset är den ryska aggressionen. Ukraina vill försvara sitt land och självklart ska alla demokratier stödja dem så mycket som möjligt!
Ja??
 
R
T TheGame skrev:
Nej, lugna dig. Fundera varför du får för dig det och återkom.
Eftersom du verkar köpt propagandan om proxykrig så var det lätt att tro att du köpt resten också.
 
  • Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Eftersom du verkar köpt propagandan om proxykrig så var det lätt att tro att du köpt resten också.
Hah vilken bortförklaring, den köper jag inte.
Vad är det för propaganda du pratar om, visa gärna.
Tror du Ukraina skulle klara ett långvarig krig mot Ryssland? Inte enligt dom flesta experter iaf.
 
R
T TheGame skrev:
Hah vilken bortförklaring, den köper jag inte.
Vad är det för propaganda du pratar om, visa gärna.
Tror du Ukraina skulle klara ett långvarig krig mot Ryssland? Inte enligt dom flesta experter iaf.
Jag har aldrig påstått att Ukraina skulle klara ens ett kortvarigt krig mot Ryssland utan hjälp.

Du påstod däremot att Nato för ett proxykrig mot Ryssland vilket är helt fel och hämtat direkt från rysk propaganda.

Om Nato verkligen hade krigat mot Ryssland på ukrainskt territorium hade ryssarna antagligen varit utkörda för länge sedan.
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
Hopplöst läge, både kriget i sig och propagandakriget. Alla förlorar hur man än gör. Det enda man tävlar om är vem som förlorar mest, vilket är ganska eländigt.

 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Hah vilken bortförklaring, den köper jag inte.
Vad är det för propaganda du pratar om, visa gärna.
Tror du Ukraina skulle klara ett långvarig krig mot Ryssland? Inte enligt dom flesta experter iaf.
Bara att du använder termen ”proxykrig” visar av vilken propaganda du är påverkad av. I själva verket stöder västvärlden Ukrainas legitima rätt att försvara sig mot en fascistisk stormakt. Det finns inget proxykrig
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 11 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Går kriget in i en ny fas nu? Det har gått 6 månader, ingen ger sig och ingen vinnare.
Putin har väl insett att hota med atombomber inte fungerar. Han kan inte skicka iväg några missiler med kärnladdningar. Han och Ryssland skulle aldrig förlåtas. Risken att han startar ett världskrig är stor om han skulle skicka nån missil till Litauen, Sverige eller Finland. Litauen är dessutom lite nära Kaliningrad så det blir heller inte bra bra för Ryssland.
EU räds inte gasbristen pga reservdelsbristen pga blockaden mot Ryssland. EU är villig att ta en ekonomisk kris för att stå upp för demokrati och frihet, iaf en tid till.

Vad göra då så att Europa ger sig och slutar hjälpa Ukraina med vapen?
Vad har Ukraina att vinna på att bomba ett eget kärnkraftverk, Zaporizjzja?
Vad har Ryssland att vinna?

Det kan ju förefalla löjligt dumt att ryssarna själva skulle bomba kärnkraftverket de har under belägring sedan länge. Alltså måste det vara Ukraina…eller??
Typisk rysk list att hota Europa och Ukrainas jordbruksland, det enda Ukraina tycks kunna få ha kvar när ryssarna tar över östra Ukraina, med ett radioaktivt moln och skylla på Ukraina.

Till och med ryssarna på Krim flyr nu Krim.
Det dök upp en intervju av en flyende ryska mitt flöde igår.
Hon var så ledsen…och gråter i intervjun.
[bild]

[bild]

Hon säger gråtande: "I don't want to leave Crimea. It's so amazing here. We got used to living here. We lived like it is our own. We felt at home here." :oops:
Hon är ju ett tragiskt fall och indoktrinering..
Semestra på ockuperad mark i någon.annans land och sedan gråta över att Ukraina vill ja bort ryssarna därifrån.
Jag tycker inte det minsta synd om henne
 
  • Gilla
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Jag har aldrig påstått att Ukraina skulle klara ens ett kortvarigt krig mot Ryssland utan hjälp.

Du påstod däremot att Nato för ett proxykrig mot Ryssland vilket är helt fel och hämtat direkt från rysk propaganda.

Om Nato verkligen hade krigat mot Ryssland på ukrainskt territorium hade ryssarna antagligen varit utkörda för länge sedan.
Fel fel fel, jag skrev inte att Nato bedriver ett proxy-krig.
Just proxy krig menas med att nato inte direkt är själv och krigar utan finansierar och beväpnar ena parten.
Precis som det var under kalla kriget.

Jag undrar vad för propaganda du och @Skandiamannen syftar på jag är påverkad av?
Jag känner mycket väl till båda kanalernas sk "propaganda" men jag undrar vad det är just det ni syftar på.
Jag är inte på Ryssarnas sida i detta, men det har ni nog svårt att förstå. Sannigen är att ni 2 inte har så mycket koll som ni tror och är fyrkantiga i erat tänk och så fort nån är utanför era ramar då är det / automatik stigmatisering.
Men det är dagens klimat så jag är inte förvånad :)
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Hah vilken bortförklaring, den köper jag inte.
Vad är det för propaganda du pratar om, visa gärna.
Tror du Ukraina skulle klara ett långvarig krig mot Ryssland? Inte enligt dom flesta experter iaf.
Med god hjälp från den demokratiska delen av världen så tror jag definitivt att de klarar av att mota tillbaka de ryska svinen till mördare som nu har invaderat sitt grannland.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Fel fel fel, jag skrev inte att Nato bedriver ett proxy-krig.
Just proxy krig menas med att nato inte direkt är själv och krigar utan finansierar och beväpnar ena parten.
Precis som det var under kalla kriget.

Jag undrar vad för propaganda du och @Skandiamannen syftar på jag är påverkad av?
Jag känner mycket väl till båda kanalernas sk "propaganda" men jag undrar vad det är just det ni syftar på.
Jag är inte på Ryssarnas sida i detta, men det har ni nog svårt att förstå. Sannigen är att ni 2 inte har så mycket koll som ni tror och är fyrkantiga i erat tänk och så fort nån är utanför era ramar då är det / automatik stigmatisering.
Men det är dagens klimat så jag är inte förvånad :)
Läs på om definitionen av proxykrig.
Det är INTE samma sak som att ett gäng länder stödjer ett anfallet ockuperat land med materiel.
Proxykrig innebär något helt annat.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Med god hjälp från den demokratiska delen av världen så tror jag definitivt att de klarar av att mota tillbaka de ryska svinen till mördare som nu har invaderat sitt grannland.
Utan att försvara Rysslands agerande. Har du nån aning om hur vissa ryska grupper behandlas i olika länder? speciellt gamla sovjet stater. Ukraina är inget undantag, inte heller våra grannar estland, letland och litauen.
Finns ryssar som klassas som andra klassens medborgare, fast dom alltid bort i dom länderna.
Sen att dom som gnäller högst och hoppar in i "rebellgrupper" är kommunistromantiserade suputer är bara än mer tragiskt
 
  • Gilla
swirve
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Läs på om definitionen av proxykrig.
Det är INTE samma sak som att ett gäng länder stödjer ett anfallet ockuperat land med materiel.
Proxykrig innebär något helt annat.
Same same, jag tror vi vet mycket väl vad Nato och många andra hoppas på, nuvarande ryska federationens fall. jag menar kom igen, tom du skulle tycka det var bra.
 
T TheGame skrev:
Fel fel fel, jag skrev inte att Nato bedriver ett proxy-krig.
Just proxy krig menas med att nato inte direkt är själv och krigar utan finansierar och beväpnar ena parten.
Precis som det var under kalla kriget.



Jag undrar vad för propaganda du och @Skandiamannen syftar på jag är påverkad av?
Jag känner mycket väl till båda kanalernas sk "propaganda" men jag undrar vad det är just det ni syftar på.
Jag är inte på Ryssarnas sida i detta, men det har ni nog svårt att förstå. Sannigen är att ni 2 inte har så mycket koll som ni tror och är fyrkantiga i erat tänk och så fort nån är utanför era ramar då är det / automatik stigmatisering.
Men det är dagens klimat så jag är inte förvånad :)
Lägg av, du skriver att Ukraina är en spelbricka som man (Nato) satsat och att Ukrainarna får betala priset för detta. Typiskt Rysspropaganda att försöka blanda bort korten när det i själva verket är utomordentligt enkelt: Ryssland har startat ett brutalt angreppskrig mot en demokrati och Ukraina är i sin fulla rätt att försvara sitt land med alla till buds stående medel
 
  • Gilla
Blazermannen och 11 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Utan att försvara Rysslands agerande. Har du nån aning om hur vissa ryska grupper behandlas i olika länder? speciellt gamla sovjet stater. Ukraina är inget undantag, inte heller våra grannar estland, letland och litauen.
Finns ryssar som klassas som andra klassens medborgare, fast dom alltid bort i dom länderna.
Sen att dom som gnäller högst och hoppar in i "rebellgrupper" är kommunistromantiserade suputer är bara än mer tragiskt
Och?
Vad ursäktar det menar du?

LÅNGT IFRÅN vad Ryssland nu håller på med.

Dessutom menar de flesta oberoende observatörer och det inte har förekommit sådan i östra Ukraina ens i närheten så mycket som Ryssland påstår.
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.