4 692 läst · 38 svar
5k läst
38 svar
Kraftigt ökad irritation över lockpriser
Känns ju lite kontraproduktivt, när flera studier visat på att lockpriser inte nödvändigtvis leder till större slutpris och att ett lägre utgångspris oftast leder även till lägre slutpris.N noone70 skrev:Hur mycket mer ville de ha?
När/om vi någon gång i framtiden ska sälja så kommer vi köra på lockpris, vill inte mäklaren köra på det blir det en annan mäklare.
kalla det girigt, men jag vill få maximalt betalt för alla pengar och all den tid vi har lagt ner på vårt hus… Det är min plikt mot min familj
Enkelt sett så kan man se på det så här… om lockpriser inte hade fungerat så hade man inte använt dem.Jetkokos skrev:
Sen får nån teoretiker som gör sin c/d uppsats komma till någon annan slutsats om de vill.
Nej det är klart, disputerade ekonomer kan vi inte lita på, vad vet de. Usch.N noone70 skrev:
Frågan är väl vem lockpriser fungerat bäst för, säljaren -- som inte nödvändigtvis får ett högre slutpris jämfört med "vanlig" prissättning, eller mäklaren -- som sätter ett lågt utgångspris och har en trappa i prismodellen.
Har själv skrivit D uppsats och vet mycket väl på vilken nivå de brukar ligga påJetkokos skrev:Nej det är klart, disputerade ekonomer kan vi inte lita på, vad vet de. Usch.
Frågan är väl vem lockpriser fungerat bäst för, säljaren -- som inte nödvändigtvis får ett högre slutpris jämfört med "vanlig" prissättning, eller mäklaren -- som sätter ett lågt utgångspris och har en trappa i prismodellen.
Upplägget när vi har sålt tidigare har varit att upp till det pris vi är villiga att sälja för så har det varit en rätt låg provision(dock minst 50000kr om jag minns rätt) och sen utöver det har det varit 10% provision… win-win
Liknande trådar
-
Hur hanterar ni de kraftigt ökade fjärrvärmepriserna?
Värme allmänt -
Kraftigt ökade priser på byggmaterial!
Byggmaterial & Byggteknik -
Kraftigt ökad elexport till grannländer
Artikelkommentarer -
Kraftigt ökad försäljning av bergvärmepumpar
Artikelkommentarer -
Husbyggandet ökade kraftigt 2016
Artikelkommentarer