1 486 läst · 21 svar
1k läst
21 svar
Kraftfull domkraft för att lyfta tak?
Så det finns alltså!? Haha har letat förgäves efter samma sak, känns ju som en så självklar funktion att ha borrhål i hydrauldomkrafter för att kunna förankra och stabilisera dem.Z z_bumbi skrev:
Instämmer. Vare sig man lyfter ett trähus eller gör nåt annat är det dessutom jäkligt läskigt att trycka på med 40-50 ton på en punkt. Dessutom är lyfthöjden opraktiskt liten. Större är inte alltid bättre.H heimlaga skrev:
Ingen aning om det säljs men min far hade en vanlig borrmaskin. Bottenplattan är mjuk och inte särskilt tjockt.R Robert_G skrev:
Hittar du samtidigt en gammal saxdomkraft så kan du sno bottenplattan från den. Några bultar och muttar senare har du en hydraldomkraft som står stadigare även utan att skruva varje gång. Det går självklart att göra en egen platta/ram/fäste eller få den gjord.
När man lyfter med hydrauldomkrafter bör man säkra efter man pumpat upp lasten...
I min erfarenhet har de lite pyspunka och tar man en paus eller avbryter arbetet för kvällen kan det sjunka lite olyckligt.
/ATW
I min erfarenhet har de lite pyspunka och tar man en paus eller avbryter arbetet för kvällen kan det sjunka lite olyckligt.
/ATW
Liknande trådar
-
Vad ska man köpa för domkraft?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Luftkuddar istället för domkraft
Grund & Markarbeten -
Avslutad: Kraftfull batteridriven cirkelsåg för hemmafixaren
Tävling -
Köp kraftfull dammsugare nu - snart kan det vara för sent
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Lyfta del av hus med domkrafter för att fuktsäkra