Du kan nog med fördel förlänga den med en mer standardbetonad 7-ledare, borde vara betydligt billigare också.
 
Det är ingen svensk beteckning så du kan få problem med att handla om du inte vet vad det betyder på Svenska. Skicka en fråga till leverantören om vad det är dom menar, för det SKA finnas "instruktioner" på svenska på allt som säljs på den svenska marknaden. Visst skulle jag kunna "gissa" men jag tycker det är skit när leverantörerna smiter undan sina skyldigheter.
 
tommib
Det är ju en lite speciell kabel (enligt bilden) så det är inte alls säkert att den tycker om att bli förlängd med en generisk sjuledare med tanke på att signalledarna är partvinnade och separat isolerade. Det är inte heller säkert att tillverkaren godkänner att anslutningskabeln skarvas. Det är dock lite lustigt att kabeln som visas i bild 2 inte alls ser ut som den på bilden i instruktionsboken.

Jag håller med elmont, fråga leverantören om hur kabeln ska förlängas alt om den ska bytas till en längre variant. Jag håller också med om att en seriös leverantör ska leva upp till regelverket. Annars kan man lika gärna handla från Ebay.
 
Det går givetvis utmärkt att skarva kabeln, om man är mer förfaren kan man bedöma om en standard 7-ledare är tillräcklig annars bara skarva med två kablar som då får replikera respektive del med sina unika egenskaper. Finns oftast ingen anledning att göra saker svårare än de är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.