14 123 läst · 20 svar
14k läst
20 svar
Kostnad gräva hål?
Vad är det för mark?
Du missade det där med kontakter och och inte helt kritvitt eller? Kollade igen, 12.000kr betalade jag.Nimajneb skrev:
Hyr minigrävare och dra hem på kärra, man lär sig fort och det är RIKTIGT ROLIGT =D
Du gör jobbet lätt på en dag inkl lärotid men hyr över helgen och planera in allt annat som man vill göra på tomten
Tips är att sätta din respektivei en minidumper så kommer ni båda ha skitkul och roliga minnen
Annars brukar ( här hemma ) det gå på
Etablering ca 1500- 2000kr
Grävjobb ca 800kr / Tim. Säg 4-5 Tim
Låter som ett jobb för en hjulmaskin om dom finns i närheten och gräsmattan är torr.
Bortforsling med mera behövde du ju inte.
Du gör jobbet lätt på en dag inkl lärotid men hyr över helgen och planera in allt annat som man vill göra på tomten
Tips är att sätta din respektivei en minidumper så kommer ni båda ha skitkul och roliga minnen
Annars brukar ( här hemma ) det gå på
Etablering ca 1500- 2000kr
Grävjobb ca 800kr / Tim. Säg 4-5 Tim
Låter som ett jobb för en hjulmaskin om dom finns i närheten och gräsmattan är torr.
Bortforsling med mera behövde du ju inte.
Redigerat:
Jag ska göra 2 provgropar på min tomt, för att bilda mig en uppfattning av hur dom olika lagren ser ut..
För dom groparna tänkte jag haffa någon bonde eller annan person som innehar en Huddig eller liknande.
Med den kan han komma på plats fort, och förhoppningsvis även gräva groparna relativt fort.
Så mitt råd är att kika runt i omgivningen, och ta kontakt med någon som har en traktor
För dom groparna tänkte jag haffa någon bonde eller annan person som innehar en Huddig eller liknande.
Med den kan han komma på plats fort, och förhoppningsvis även gräva groparna relativt fort.
Så mitt råd är att kika runt i omgivningen, och ta kontakt med någon som har en traktor
Liknande trådar
-
Brunn med servitut och delade underhållskostnader
Juridik -
Storlek makadam för att hålla nere kostnader? - Dränering, parkering, uteplats osv
Grund & Markarbeten -
Slippa gräva onödigt stort hål i längd och bredd men ändå metern djupt
Trädgård allmänt -
Rimlig kostnad för renovering av hall?
Golv -
1.5 planshus halva öppen till nock kostnad?
Övrigt husrelaterat