Som en fingervisning; mina svärföräldrar installerade jordfelsbrytare, fick ny central samtidigt och omdraget det mesta av elen i ett 1½ plans på ca 150m2, summa ca 25´000 kr.jonfri skrev:Har någon här uppfattning om vad det kostar att dra om elen i ett stenhus, en våning plus källare, vprör är det på de ställen jag kommit åt - förmodar att det är likadant överallt. 94 plus 94 kvadratmeter.
Kostnad för arbetet menar jag då, ca 30 uttag per våning plus ett tiotal lampor.
Arbetet skall göras i Karlstadtrakten om någon känner sig manad...
[sup][/sup]
Som en fingervisning; mina svärföräldrar installerade jordfelsbrytare, fick ny central samtidigt och omdraget det mesta av elen i ett 1½ plans på ca 150m2, summa ca 25´000
Ha Ha den som gjorde det anställer jag NU eller glömde ni momsen.....
Men glöm inte...OM nåt händer med nydragen el i ett 50 år gammalt hus som det inte finns några kvitton på vem tror du bet. om det brinner ner???
Som en fingervisning; mina svärföräldrar installerade jordfelsbrytare, fick ny central samtidigt och omdraget det mesta av elen i ett 1½ plans på ca 150m2, summa ca 25´000
Ha Ha den som gjorde det anställer jag NU eller glömde ni momsen.....
Men glöm inte...OM nåt händer med nydragen el i ett 50 år gammalt hus som det inte finns några kvitton på vem tror du bet. om det brinner ner???