31 543 läst · 18 svar
32k läst
18 svar
Koppla ihop gammal diskbänk med nytt vattenlås
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
Kapa bort "locket" på anslutningen vid pilen. På med slangen och slangklämma. Har du en grövre slang så borrar du upp botten på något av dom lutande sidosticken straxt under pilen.
Glöm inte att avloppsslangen ska fästas i ovankant i skåpet likt bild #2.
Glöm inte att avloppsslangen ska fästas i ovankant i skåpet likt bild #2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så högt upp!! På den lösningen du och Sulfobus länkade till först, satt kopplingen längre ner och det kändes mer praktiskt. Men plötsligt hade rörmokarn tagit hem något annat Tror er lösning var bättre.
Kollade på diskbänken nu och kopplingen får plats där uppe. Då är det inga problem..
Kollade på diskbänken nu och kopplingen får plats där uppe. Då är det inga problem..
Redigerat:
Håller på att byta ut delar av stamrören som är i järn med diameter 70mm. Håller på att sätta in 75mm plaströr istället, men vad ska jag ha för övergång mellan dessa båda rörtyperna? Kommer så småningom att ta bort alla sådana järnrör, så kopplingen kanske kan bli lite provisorisk..
Rörmokaren hade skickat med mig det här, men är det verkligen rätt sak att använda i detta fall??
http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/75-ma-jetkoppl-kromstal-kl-b.html
Rörmokaren hade skickat med mig det här, men är det verkligen rätt sak att använda i detta fall??
http://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/75-ma-jetkoppl-kromstal-kl-b.html
Ville bara följa upp ett gammalt inlägg. Kopplade nytt rörsystem inkl varmvattenberedare. Den senare var i panik då den gamla gick sönder och ingen ville hjälpa mig att koppla in den nya. Det var vinter med en massa snö och extremt krångliga och svåra backar här på landet. Kommer ihåg den dagen jag hade avtalat tid med en firma. Gick här och väntade, väntade och väntade. Ingen kom.. Ringde dem och de meddelade att de inte kunde komma. Jag tolkade det som att de inte ville komma, men de kunde ju hört av sig!?
Efter de åren som gått har allt fungerat helt perfekt. Varmvattenberedaren, blandaren i köket, diskmaskinen mm. Varmvattenberedaren blev på 1-fas och större än den gamla.
Jag är jätteglad för den hjälpen jag fick i denna svåra stund!!
Efter de åren som gått har allt fungerat helt perfekt. Varmvattenberedaren, blandaren i köket, diskmaskinen mm. Varmvattenberedaren blev på 1-fas och större än den gamla.
Jag är jätteglad för den hjälpen jag fick i denna svåra stund!!