2 385 läst · 23 svar
2k läst
23 svar
Koppla ihop fiber - firma som kan hjälpa mig?
Får jag göra en hyfsat kvalificerad gissning och det är en villa.
Man ser en duct med skarv, vilket jag tolkar som att det är inkommande fiber från något fiberskåp/brunn i området utanför ts fastighet och den vill man inte skada för då brukar det börja kosta pengar att reparera.
Ts få berätta om man bor i villa och vart den vita ducten tar vägen i huset.
Man ser en duct med skarv, vilket jag tolkar som att det är inkommande fiber från något fiberskåp/brunn i området utanför ts fastighet och den vill man inte skada för då brukar det börja kosta pengar att reparera.
Yes och bilden ser misstänkt lik ut en Sot-box, alltså en överlämning punkt till tex företag.A AndersS skrev:Får jag göra en hyfsat kvalificerad gissning och det är en villa.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 204 inlägg
Är det bara jag som är skumögd, eller har inkommande fiber gått av vid skarvhylsan? Bild #2 tänker jag på.
Det är lite skumt med två slarvhysor men bara fiber i ena änden på dom.[SKPG]Zamora skrev:
Det finns ingen bild på den vita duktens ände eller fibern med kontakten till mediaomvandlaren.
Hur gick det @Pouya Sedghi ?
zHar du fått hem nätägaren tekniker så de lagat fibern?