Hej!
Jag har enskilt vatten så att koppla förbi vattenmätarkonsolen är helt ok om någon undrar, det är ett modulhus med standardlösning på inkommande vatten;-)
Kan någon här se vad som behövs för att skrota omvägen förbi avhärdaren o stoppa in en rak rörstump i vattenmätarkonsolen?
Det är G20 gänga i själva konsolen.
Jag har enskilt vatten så att koppla förbi vattenmätarkonsolen är helt ok om någon undrar, det är ett modulhus med standardlösning på inkommande vatten;-)
Kan någon här se vad som behövs för att skrota omvägen förbi avhärdaren o stoppa in en rak rörstump i vattenmätarkonsolen?
Det är G20 gänga i själva konsolen.
Du kan köpa en passbit med rätt gänga och längd som passar men jag skulle gärna byta bort dom där gamla ventilerna om dom inte tillför något, dvs bort med hela konsolen och kanske ersätta med en fullflödesventil om det behövs.
Ja, ska du ändå göra om kopplingen skulle jag också ta bort båda ventilerna, och konsollen (och den lilla rörstumpen mellan ventilen och t-korset.)
Sedan sätta en ny ventil, 2 90-graders vinklar och en rörstump för att få en betydligt renare lösning.
(Eller en rörmokare som klämmer kopplingar)
Sedan sätta en ny ventil, 2 90-graders vinklar och en rörstump för att få en betydligt renare lösning.
(Eller en rörmokare som klämmer kopplingar)
Tack för input, rensar hela konsolen o sätter två 90 böjar.
Avstängningskran har jag ändå i garaget tillsammans med hydroforen.
Avstängningskran har jag ändå i garaget tillsammans med hydroforen.
Klicka här för att svara