35 472 läst · 98 svar
35k läst
98 svar
konstig 'dosa' vid elcentralen?
Nej, den är mer avancerad. Skulle gissa på något enklare kassakåp eller skrin.cpalm skrev:
Spänningen fortsätter...
Jag själv tror på det som någon annan skrev tidigare, att det är en 'servicebox' och som i vanliga fall sitter utanför huset eller i ett elskåp eller liknande. denna boxen sitter iofs mitt i huset, _MEN_ den sitter i rummet mitt emellan det som vi misstänker är mellan lärarbostaden och skollokalen.
Kassaskåp - right...karlmb skrev:
Här har du nyckeln - FAS 432 B:
http://lasshop.se/presta/nyckel-432-b-fas-238899.html
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 352 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 352 inlägg
kan det ha varit ett "trapphus"mkling skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 352 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 352 inlägg
inte kassaskåp men en lägenhetsdörr tex., är det en gammal fastighet så var det inte så avancerade nycklar
dessutom fyller nyckelbulan sin funktion eftersom servicefolk bara behöver 1 hänglåsnyckel till kanske 100 dörrar på olika ställen
dessutom fyller nyckelbulan sin funktion eftersom servicefolk bara behöver 1 hänglåsnyckel till kanske 100 dörrar på olika ställen
Oftast är det för att den som läser av eller någon service-arbetare inte ska behöva släpa med sig så många nycklar.raveper skrev:
Finns det möjligtvis någon annan byggnad/service utrymme/elcentral på gården som den kan tänkas passa till?
Det är ingen avancerad låsning enligt nyckeln.
Om det är en gammal skola så kan den vara till någon annan kommunal byggnad då det kan låsa fast en nyckel för att jouren ska slippa åka till ett kontor och hämta nycklar på obekväm tid.
Redigerat: