tumblr_m6napvXPl81qehpn8o1_500.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nyckel... Det är vad CIA vill att vi ska tro... :wow: Men vad var det egentligen? :eek:

• Gilla
AG A
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Nu kommer nästa mysterium.
Var passar nyckeln?:)
har provat nästan alla lås i huset, passar ingenstans. men, 'dosan' sitter mellan gamla lärarbostaden och skol-delen (som jag misstänker) så det är nog i en av de utbytta låsen den passat tidigare.

Kan det vara till dåvarande frökens kyskhetsbälte? :confused::rolleyes::wow:

• Gilla
MagHam och 6 till
  • Laddar…
harry73
mkling skrev:
så det är nog i en av de utbytta låsen den passat tidigare.
Du har för lite fantasi :thumbdown: ;)

• Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Spännande. Jag läste hela tråden från sidan ett alldeles nyss. Jag höll andan när grejjen öppnades.

• Gilla
mkling
  • Laddar…
Vad vinner man på att låsa in en nyckel med en annan?

hsd
Servicetekniker tex. behöver bara en nyckel till många utrymmen

C
mkling skrev:
har provat nästan alla lås i huset, passar ingenstans. men, 'dosan' sitter mellan gamla lärarbostaden och skol-delen (som jag misstänker) så det är nog i en av de utbytta låsen den passat tidigare.
He he, så vitt man kan se på videon så är det ju en sån där universalnyckel för innerdörrar där samma nyckel passar i alla dörrar. Lite ologiskt att låsa in en sådan nyckel... :x

nyckel.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
cpalm skrev:
He he, så vitt man kan se på videon så är det ju en sån där universalnyckel för innerdörrar där samma nyckel passar i alla dörrar. Lite ologiskt att låsa in en sådan nyckel... :x

[bild]
Nej, den är mer avancerad. Skulle gissa på något enklare kassakåp eller skrin.
Spänningen fortsätter...

Jag själv tror på det som någon annan skrev tidigare, att det är en 'servicebox' och som i vanliga fall sitter utanför huset eller i ett elskåp eller liknande. denna boxen sitter iofs mitt i huset, _MEN_ den sitter i rummet mitt emellan det som vi misstänker är mellan lärarbostaden och skollokalen.

C
hsd
mkling skrev:
Jag själv tror på det som någon annan skrev tidigare, att det är en 'servicebox' och som i vanliga fall sitter utanför huset eller i ett elskåp eller liknande. denna boxen sitter iofs mitt i huset, _MEN_ den sitter i rummet mitt emellan det som vi misstänker är mellan lärarbostaden och skollokalen.
kan det ha varit ett "trapphus"

hsd
inte kassaskåp men en lägenhetsdörr tex., är det en gammal fastighet så var det inte så avancerade nycklar
dessutom fyller nyckelbulan sin funktion eftersom servicefolk bara behöver 1 hänglåsnyckel till kanske 100 dörrar på olika ställen

raveper skrev:
Vad vinner man på att låsa in en nyckel med en annan?
Oftast är det för att den som läser av eller någon service-arbetare inte ska behöva släpa med sig så många nycklar.

Finns det möjligtvis någon annan byggnad/service utrymme/elcentral på gården som den kan tänkas passa till?
Det är ingen avancerad låsning enligt nyckeln.
Om det är en gammal skola så kan den vara till någon annan kommunal byggnad då det kan låsa fast en nyckel för att jouren ska slippa åka till ett kontor och hämta nycklar på obekväm tid.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.