4 087 läst · 22 svar
4k läst
22 svar
Kompressorn i Bergvärmepump startar och stoppar konstant var 30 sek
Men du vill att fram och returen ska närma sig varandra.Du har för stor diff på fram och retur och ända du kan göra är att öka på flödet.E Elri skrev:
jag försökte fylla expansionskärlet en gång efter att jag flyttat in (2år sedan) för trycket var lite lågt, då gick det inte att stänga påfyllningen riktigt, så jag fick dumpa genom säkerhetsventilen. Tillslut fick jag stopp på det, men efter det står säkerhetsventilen från expansionskärlet och läcker, men med bibehållet tryck i kärlet. Så gissningsvis både vatten in och vatten ut är inte tätt.och som sagt, det är ingen luft i kärlet.V växelventil skrev:Är nog mer risk att det börjar läcka lite var stan om du börjar skruva på radiatorerna.Om ditt hus är underdimmensionerat skulle inte framledningen öka så det är nog tvärtom så men ta ett kort eller omcirkulationspumpen heter wilo(standard) på din pump så tror inte det kommer hända så mycket om du skulle ställa den i läge 2 eller vad den nu är inställd på.Låter som det behövs en genomgång av ditt sytem för om skavelleröret står och läcker men måste du fylla på sytemet hela tiden eller är det säkerhetsventilen på inkommande som står och läcker?
Okej men tror inte du behöver oro dig om du ökar på cirkulationspumpen ett snäpp för så mycket påverkar det inte trycket i systemet.Vad har du för diff nu om pumpen går konstant?E Elri skrev:jag försökte fylla expansionskärlet en gång efter att jag flyttat in (2år sedan) för trycket var lite lågt, då gick det inte att stänga påfyllningen riktigt, så jag fick dumpa genom säkerhetsventilen. Tillslut fick jag stopp på det, men efter det står säkerhetsventilen från expansionskärlet och läcker, men med bibehållet tryck i kärlet. Så gissningsvis både vatten in och vatten ut är inte tätt.och som sagt, det är ingen luft i kärlet.
Liknande trådar
-
Varför startar kompressorn hela tiden NIBE310
Värmepumpar -
Electrolux opal, kompressorn startar inte
Vitvaror -
Eftermontera mjukstartare på kompressorn?
Värmepumpar -
Nibe 1245, Larmar då kompressorn startar efter installaton av kollektorslang. KB-14gr
Värmepumpar -
Kompressorn till bergvärmepump går ej
Värme allmänt