12 168 läst · 30 svar
12k läst
30 svar
Kombinera fönsterdörr och fönster
Ska ta bort nuvarande fönster 200 cm totalt. Ska sätta dit en dörr med modulmått 100 och ett fönster med mått 90. Då blir det 10 cm över, där sätter jag en regel.Om jag köper ny TV och det jag tänkt kan jag lika gärna köpa skjutdörrar. Men nu frågade jag inte om råd hur jag ska inreda mitt hem utan om min idé går att utföra
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 330 inlägg
Antingen sätter du en liten list som täcker glipan eller så gör du en ny fönstersmyg.
Jag har en regel mellan dörr/fönster och sedan är den täckt med en en 95mm panelbräda. Sen har jag drevat runt fönstren och jag känner ingen kyla alls.
Jag har en regel mellan dörr/fönster och sedan är den täckt med en en 95mm panelbräda. Sen har jag drevat runt fönstren och jag känner ingen kyla alls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 330 inlägg
Men notera att dörren inte är hängd i den sidan som är mot fönstret. Det finns ju säkert gott om kött att skruva dörren i på gångjärnssidan.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Ursäkta, men vad är det för källarfönster?
Är det i källaren, och är det ett "vardagsrum"?
Jag undrar om vi inte skulle ta ett helhetsgrepp och titta på hela rummet,
på möbleringen och på hur det ser ut på utsidan.
Är det i källaren, och är det ett "vardagsrum"?
Jag undrar om vi inte skulle ta ett helhetsgrepp och titta på hela rummet,
på möbleringen och på hur det ser ut på utsidan.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 330 inlägg
Haha tack för dina snälla kommentarer .. jag bor i ett hus från 1970. Då var det vanligt att man gjorde så. Dina svar har varit köp ny TV eller möblera om. Du har inte lyckats svara på de frågor jag frågat utan svarat runt dessa med TV inköp eller anlita snickare