92 099 läst · 138 svar
92k läst
138 svar
Köpte stulen robotgräsklippare 2020, fler som drabbades här?
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Dom begärde ut info från Tradera
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 093 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 093 inlägg
M maria01 skrev:
Nej det tror jag inte i dagens läge. Det är en stor marknad att köra bottar som köper t.ex tvspelskonsoller och grafikkort för ett enda syfte, att sälja dyrare på tradera.
Helt lagligt.
oftast går det köpa loss sakerna av försäkringsbolaget som idag troligtvist äger roboten idagG ekaa88 skrev:Nu kom papper från Blekinge Tingsrätt att man förbereder för förhandling mot person som sålt mängder med stulna robotgräsklippare och andra trädgårdsredskap på tradera.
Jag är en av dom som köpte en robot, blev kontaktad av polisen under 2020 och fick återlämna allt till närmaste polisstation.
Är vi fler här som drabbats? 12 sidor med namn på personer så kanske någon sitter här på byggahus?
Jag lämnade yttrande att jag inte motsäger mig åklagarens yrkande på att sakerna ska fortsätta vara i beslag enligt stämningsansökan mot den som åtal gäller emot.
En dyr läropeng, men sånt är livet ibland.
Ja, alltså har man köpt via internet så lär polisen få reda på vem det är med eller utan traderas hjälp. Inte så att vårt internet är super hemligt. Man får kämpa en del för att vara anonym tyvärr.M Markarbetaren skrev:
Dum fråga kanske, men vad hade hänt om du sålt vidare klipparen innan polisen hörde av sig? Hade du också riskerat att åka dit för häleri?G ekaa88 skrev:Nu kom papper från Blekinge Tingsrätt att man förbereder för förhandling mot person som sålt mängder med stulna robotgräsklippare och andra trädgårdsredskap på tradera.
Jag är en av dom som köpte en robot, blev kontaktad av polisen under 2020 och fick återlämna allt till närmaste polisstation.
Är vi fler här som drabbats? 12 sidor med namn på personer så kanske någon sitter här på byggahus?
Jag lämnade yttrande att jag inte motsäger mig åklagarens yrkande på att sakerna ska fortsätta vara i beslag enligt stämningsansökan mot den som åtal gäller emot.
En dyr läropeng, men sånt är livet ibland.
Jag hoppas att alla som blivit indragna i härvan kräver pengar av säljaren.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Jag har faktist ingen aning, inte ställt frågan. Jag köpte maskinen till min mor så det var tillräckligt med att maskinen var 18 mil ifrån mig och tråden låg under massor med marksten. Den slapp jag iaf gräva upp. Polisen tyckte inte det stod i proportion till värdet då stenen lagts av firma för närmare 70k.D Dublin skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Granngården och 2 till stora företag ställer krav mot honom på 1,3miljoner. Jag orkar inte slås för 5k, ser det som läropengar denna gång, jag måste fysiskt inställa mig i Blekinge för förhandlingen, länk godkändes inte, och 45mil enkel är för långt för det känner jag.D Daniel 109 skrev:
Det räcker med en anmälan.G ekaa88 skrev: