2 795 läst · 20 svar
3k läst
20 svar
Köpt stuga. Varmvattenberedaren droppar
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja det är inget jag tänker göra själv förståsKnockOnWood skrev:
Men det går att ansluta till strömbrytaren ändå, trots att det i beskrivningen står att det måste vara jordat uttag?
Om det är jordat idag vet jag inte?
Det är en gammal stuga, det mesta är ojordat.
Det är valbart om du ansluter beredaren fast eller i uttag. Att den skall vara jordad är inte valbart. Skulle den mot förmodan vara ojordad idag så är det fel och var fel redan när den installerades.A Aprikos skrev:
Om du vill sätta dit ett uttag att ansluta den till så måste detta skyddas av jordfelsbrytare eftersom det är ett våtrum. I och för sig en bra sak att ordna i alla fall. Men saknas det så blir det ett mindre jobb att klippa stickproppen och installera den fast.
Okej!A Avemo skrev:
Det kanske går använda befintlig blandningsventil som du säger. I annat fall bör det gå få tag i på annat håll?
Det borde rörisen kunna fixa?
Bra svar!A Avemo skrev:Det är valbart om du ansluter beredaren fast eller i uttag. Att den skall vara jordad är inte valbart. Skulle den mot förmodan vara ojordad idag så är det fel och var fel redan när den installerades.
Om du vill sätta dit ett uttag att ansluta den till så måste detta skyddas av jordfelsbrytare eftersom det är ett våtrum. I och för sig en bra sak att ordna i alla fall. Men saknas det så blir det ett mindre jobb att klippa stickproppen och installera den fast.
Ja det var skönt att höra att det funkar även utan uttag.
Då skulle jag tro att det är jordat idag.
Uttagen i köket är jordade tex såg jag sen, så viss jord finns ju.
Liknande trådar
-
Köpt kolonistuga med ett körsbärsträd.
Fritidshus -
Carina Bergfeldt köpte stuga med livsfarligt badrum
Artikelkommentarer -
Köpt sommarstuga, renovera eller bygga nytt?
Fritidshus -
Har köpt oss en massa jobb (Kolonistuga)
Fritidshus -
Precis Köpt Hus från 2018 - Saknas Genomföringshylsa i golv (tvättstuga)
Tvättstuga