R Risseboy skrev:
Ja jag blir inte alls klok på detta, för nu när det är typ 30 minut ute så hörs allting ganska väl.
Sen har de ju också gjort om vägen utanför å efter det tycker jag det vart ännu sämre.
Står jag still och försöker lyssna så vill jag få det som att det är från väggen kring fönstret ljudet kommer in, men när jag öppnar det inre fönstret så hörs det tydlig skillnad i ljudnivå. Så det som utesluter ju väggen kan jag tycka.
Gör jag dock samma sak vid mitt andra fönster som är i samma rum mot samma gata så märks det inte lika stor skillnad.
När bilar kör förbi nu när man hör dubben, det låter ibland som att fönstret skulle stå öppet.
Samt grannarnas tomgångskörning samt smäll i dörrarna hörs väldigt väl och det är med 2st fönster, men här är jag även brydd på om ljudet kommer från väggen? Kan inte känna att det skulle dra någonstans och kollar jag med temp-mätare så är det inget "insläpp" från fönstrena
Har du testat några nya saker och fått förbättringar?

total total skrev:
Har du testat några nya saker och fått förbättringar?
Hej!
Nej faktiskt inte. Jag har försökt hålla mig från att vara i huset den mån jag kan när de e som mest trafik/aktivitet. Vet heller inte om jag upplever det värre sen dom nu är färdiga med vägen här utanför.

Det är helt omöjligt för mig att lokalisera exakt vart ljudet kommer ifrån, ibland tycker jag nästan att det låter mindre om jag låter fönstrena stå öppna när trafiken far förbi beroende på vad det är för oljud.

Exempel. Basdunk eller preppade avgassystem lever om mer ifall jag befinner mig inuti huset än om jag står på tomten.
Självklart inte mer, men ett obehagligare ljud.

Sen även ifall ungdomar går förbi och är väldigt högljudda så hörs de skarpaste rösterna vagt.

Skillnad nu mot förut är att jag hör fordon på längre distans.

• Gilla
total
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.