846 läst · 30 svar
846 läst
30 svar
Köpt ny häll, hur man kopplar, vilken periflex kontakt ska köpas
Man ska inte ta förgivet på färgerna om någon har kopplat själv, mäta och säkerställ att blå verkligen är NJ jonaserik skrev:Snabbare att få tag på, Classes
Felkopplat i uttaget troligen,( men inte för 400 V spis ) kanske det inte finns mer än 4 tampar fram och någon trasslat till det i centralen och gjort om en fastråd till noll, utan att ändra i uttaget. Du får öpnna uttaget och kolla färgerna, troligtvis sitter det ingen på nollan. Den som är upptill till vänster.
JA det är inte första gången jag hittar konstiga elkopplingar i detta huset , och då jobbade han på Schneider Electric skarvat med sckerbiter i golv sockerbitar i gamla doser och byggt in dom så man inte kommer åt domJ jonaserik skrev:Snabbare att få tag på, Classes
Felkopplat i uttaget troligen,( men inte för 400 V spis ) kanske det inte finns mer än 4 tampar fram och någon trasslat till det i centralen och gjort om en fastråd till noll, utan att ändra i uttaget. Du får öpnna uttaget och kolla färgerna, troligtvis sitter det ingen på nollan. Den som är upptill till vänster.
Jag har redigerat dom så nu är det rätt.J jonaserik skrev:
Fasordningen i bilden är den det ska vara, inte Wikipedais felaktiga (inte för att det har någon betydelse i detta fallet).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Man ser att det blå är inte nollan på någon av dom
En liten uppdatering, efter fått alla grymma svar från er vilket jag är väldigt tacksam så hängde jag med lite mer . Dom vi köpte huset av 2010 hade bytt köket ett år innan , men hör å häpna man ville inte lägga pengar på ett nytt periflex uttag eller byta ledningar fram 🤔
Ja det är väl inte första gången jag skrikit din j*vla idiot , alltså till den förra ägaren
Så nu får jag dra om allt men men förvånad haha nä irriterad ja mycket 🥳 ha en go fredag på er . Och tack för all hjälp
Ja det är väl inte första gången jag skrikit din j*vla idiot , alltså till den förra ägaren
Så nu får jag dra om allt men men förvånad haha nä irriterad ja mycket 🥳 ha en go fredag på er . Och tack för all hjälp