181 962 läst · 729 svar
182k läst
729 svar
Köpt hus, kan inte visa för banken var insatsen kommer ifrån
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 585 inlägg
Tror jag betalar ett par hundra om året för glädjen att vara kund hos Skandia. Inte specifikt för bank-id då, men någon form av allmän grundavgift.
Skulle hellre ha Ekobanken (varken BankId eller kort) eller JAK (inte BankID) än en bank som sysslar med tvivelaktiga affärer.
Men nu har jag kollat på och skaffat Freja eID som tipsades om här ovan. Det funkar inte överallt ännu men det lär nog växa. Om det blir lika användbart som BankID (som förresten strular just nu) så byter jag bank.
Men nu har jag kollat på och skaffat Freja eID som tipsades om här ovan. Det funkar inte överallt ännu men det lär nog växa. Om det blir lika användbart som BankID (som förresten strular just nu) så byter jag bank.
Såååå glad att det löste sig till slut. Blir en bra historia att dra.
Nej, det räcker inte att ”bli kund”. Det tragikomiska är att kontoren ligger väg i väg, så alla kunder från min bank förhörde sig hos dem . Och så många tillgängliga fack finns inte i hela stan när storbanken lägger ner denna verksamhet. ”Vi kan inte garantera något , flytta alla dina affärer till oss så får vi se framöver....” blev beskedet hos konkurrenten. En fars !P pmd skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 585 inlägg
Nej, att bankfack inte längre erbjuds är ingen fars. Det är ett svar på efterfrågan. De flesta av oss är helt enkelt inte intresserade.
Nej, men bankerne er blevet det nye Stasi (Østtyskland) og det skyldes nogle fortolkninger af EUs rammer. Det er ikke kun i Sverige, men i hvert tilfælde også i Tyskland, Holland og Danmark at det er tilfældet. I de tre nævnte lande er der derfor opstået bevægelser som arbejder for at bevare kontanter og for at man kan blive ved med at bruge dem. Jeg ved ikke om der er noget lignende i Sverige.Huddingebo skrev:
Jeg købte også ejendom fra min bankkonto i 2019, og min bank var ikke et problem, men det var en udfordring for de som solgte ejendommen til mig at deres bank mente at de skulle kunne dokumentere hvor mine penge kom fra. Vi fik det løst, men på den måde kan der også opstå problemer.
Findes der lignende opgørelser hvor ranking baserer sig på hvordan bankerne behandler sine kunder?BettanG skrev:
Liknande trådar
-
Köpte hus av kommunen som inte fick användas som bostad
Artikelkommentarer -
Köpt hus med uppvärmt garage. Vid köp upptäckte vi att garage inte har fungerande värmepump.
Köpa & Sälja hus -
Ny köpt hus. Trygghetsvakten eller inte. Mikrobiell påväxt?
Tak & Vind -
Köpt tomt/hus - inte samma vid tillträde som vid köpet
Köpa & Sälja hus -
Köpt hus men svärmors bror vill inte flytta ut
Köpa & Sälja hus