Vet ej om jag orkar dela med mig här något mer. Orkar inte heller oärligheten och orkar inte med att dra ärende. Så himla tråkigt att bli anklagat att vi vill tvätta pengar, tråkigt att det finns medlemmar här som tycker att man är oetisk för att vi väckte tvist mot dödsbo.

meddelat juristen att lägga ner ärendet, tack för all stöd och hjälp.....

Låt inte ett par surkart här inne knäcka dig. Vem vet, de kanske känner säljarna och försöker bedriva ett tvåfrontskrig mot dig...
Det sliter mycket på själen att driva en process oavsett om man har rätt eller inte. Så ta hand om er oavsett vad ni väljer att göra.

• Gilla
RJMS och 4 till
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Låt inte ett par surkart här inne knäcka dig. Vem vet, de kanske känner säljarna och försöker bedriva ett tvåfrontskrig mot dig...
Det sliter mycket på själen att driva en process oavsett om man har rätt eller inte. Så ta hand om er oavsett vad ni väljer att göra.
det blev jobbigt, och jag blev ledsen.... tyvärr. Trodde inte att det skulle bli så här, jag är för godtrogen och därför far jag ”illa” många gånger.

Janus82 Janus82 skrev:

Staffans2000
N ninhuo skrev:
eddelat juristen att lägga ner ärendet, tack för all stöd och hjälp.....
Det tycker jag var ett klokt beslut.
Men häng inte upp dig på vad jag eller andra tycker, för siner om sist är det du som bestämmer vad som är rätt.
Men. Än en gång, det var bra att du släppte stridsyxan, och gick vidare.

Staffan

Jag ska be admin ta bort tråden, mår inte bra av den

Du skriver att ni fått prisreduktion på 50tkr, är det samma sak du vill processa vidare?

Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Du skriver att ni fått prisreduktion på 50tkr, är det samma sak du vill processa vidare?
det var en annan anledning till just den prisreduktion

N ninhuo skrev:
det var en annan anledning till just den prisreduktion
Ok, vad var de 50tkr för och vad vill du nu ha reduktion för?

N ninhuo skrev:
därför far jag ”illa” många gånger.
Får verkligen be om ursäkt om jag har uttryckt mig på något sätt som du tagit illa vid dig!

Gamla hus kan vara underbara och ändå fulla i fel
. Man kan bli både bestört och lessen när det gång efter gång bara ramlar på en ena felet efter andra.

Allt i mitt hus var åt pipan. Efter många år på byggen hade jag inte sett så många brister som här.
Jag visste om en del men trodde inte att jag skulle behöva plocka ur bjälklagen och rätta till grunden runt hela huset. Det blev inget kvar från det gamla. En total felkonstruktion under jord.

Men vad glad jag är många år senare när kommentaren är, Skall man får ordning på detta för man nog göra som du. "plocka ur skiten och göra det ordentligt"

Men det är just när man står i kaoset och undrar "Fan det hade varet lättare att bygga nytt"
Men när det är över så känns det jä..t bra.

Era bilder från den nya övervåningen ser otroligt bra ut och med bra isolering modern el.
Ta till er allt som ni gjort bra och alla förbättringar ni gjort. Ni har lärt er mycket på vägen och kunskapen om ett hantverk kan ingen ta ifrån er även om den förutom pengar blod, svett och tårar.

Väggen som sprucket anser jag ett vara tydlig gömt fel.
Ingen dränering. Marken dyngsur med en renskottad framfartsväg till garage. Tjäle!!! meterdjupt
Frosten trycker in väggen. Lite varje år.
Det hade inte ens hjälpt med armering i varje skift. Frosten kan spränga berg
Om den väggen skulle klara sig med genomdränkt jord, så håller allt.
Var det bara vattenutkast från takrännor? Pissvått i hörnet!
Och ingen dränering!

Mycket var gammalt och dåligt, men den väggen hade inte en chans.

Sedan anser jag att jurister verkligen kan suga på en karamell och lova vad som helst bara de får debitera.
Bekanta som blivit lovade underverk av advokater har haft ett jättehopp tills det bara rasar.

Kämpa på med ert hem och försök att se på de under som ni gjort och allt som ni lyckas med.
Leta efter tråkiga minnen utan de possessiva.

Mina golv är nu så underbart varma så golvvärme hade varit bortkastat.
Jag är glad och nästan skrytsam att jag tvingades ta detta håhe.
Jag chansen att göra det rätt och riktigt, men det var en sur karamell att påla och gjuta å allt.
Inga kalla fötter nu är det 100% inte 99%

Krama om varandra och svär åt eländet, men se på hur mycket bättre de har blivit.

• Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
K kest skrev:
Får verkligen be om ursäkt om jag har uttryckt mig på något sätt som du tagit illa vid dig!

Gamla hus kan vara underbara och ändå fulla i fel
. Man kan bli både bestört och lessen när det gång efter gång bara ramlar på en ena felet efter andra.

Allt i mitt hus var åt pipan. Efter många år på byggen hade jag inte sett så många brister som här.
Jag visste om en del men trodde inte att jag skulle behöva plocka ur bjälklagen och rätta till grunden runt hela huset. Det blev inget kvar från det gamla. En total felkonstruktion under jord.

Men vad glad jag är många år senare när kommentaren är, Skall man får ordning på detta för man nog göra som du. "plocka ur skiten och göra det ordentligt"

Men det är just när man står i kaoset och undrar "Fan det hade varet lättare att bygga nytt"
Men när det är över så känns det jä..t bra.

Era bilder från den nya övervåningen ser otroligt bra ut och med bra isolering modern el.
Ta till er allt som ni gjort bra och alla förbättringar ni gjort. Ni har lärt er mycket på vägen och kunskapen om ett hantverk kan ingen ta ifrån er även om den förutom pengar blod, svett och tårar.

Väggen som sprucket anser jag ett vara tydlig gömt fel.
Ingen dränering. Marken dyngsur med en renskottad framfartsväg till garage. Tjäle!!! meterdjupt
Frosten trycker in väggen. Lite varje år.
Det hade inte ens hjälpt med armering i varje skift. Frosten kan spränga berg
Om den väggen skulle klara sig med genomdränkt jord, så håller allt.
Var det bara vattenutkast från takrännor? Pissvått i hörnet!
Och ingen dränering!

Mycket var gammalt och dåligt, men den väggen hade inte en chans.

Sedan anser jag att jurister verkligen kan suga på en karamell och lova vad som helst bara de får debitera.
Bekanta som blivit lovade underverk av advokater har haft ett jättehopp tills det bara rasar.

Kämpa på med ert hem och försök att se på de under som ni gjort och allt som ni lyckas med.
Leta efter tråkiga minnen utan de possessiva.

Mina golv är nu så underbart varma så golvvärme hade varit bortkastat.
Jag är glad och nästan skrytsam att jag tvingades ta detta håhe.
Jag chansen att göra det rätt och riktigt, men det var en sur karamell att påla och gjuta å allt.
Inga kalla fötter nu är det 100% inte 99%

Krama om varandra och svär åt eländet, men se på hur mycket bättre de har blivit.
tusen tack för dina ord, betyder mycket

S
N ninhuo skrev:
Vet ej om jag orkar dela med mig här något mer. Orkar inte heller oärligheten och orkar inte med att dra ärende. Så himla tråkigt att bli anklagat att vi vill tvätta pengar, tråkigt att det finns medlemmar här som tycker att man är oetisk för att vi väckte tvist mot dödsbo.

meddelat juristen att lägga ner ärendet, tack för all stöd och hjälp.....
Bra beslut till slut :) alldeles för många som vägrar inse att det är deras eget ansvar att renovera sitt hus.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Självklart ska man räkna med att gamla hus behöver reparationer och underhåll och att en del lösningar är gjorda av glada amatörer som inte har full koll. Men jag tycker inte man ska acceptera grava felkonstruktioner som säljaren är uppenbart medveten om och har aktivt dolt vid försäljningen.

Jag tror att många på forumet är färgade av andra trådar om påstådda dolda fel. Det är inte helt lätt, rent juridiskt, att avgöra vad som är dolt fel och inte och många fel som hittas är av den typen man borde ha sett vid en noggrann undersökning eller borde ha förväntat sig baserat på husets ålder och övriga skick.

I fallet med den här källarväggen tycker jag att ni ska stå på er.

• Gilla
-MH- och 2 till
  • Laddar…
N ninhuo skrev:
Jag tar mitt ansvar i högsta grad! Nog fattar jag att huset är gammalt och det kostar pengar att renovera, jag är inte dum. Jag säger inte att just det är en dold fel, jag funderar och frågar lite om råd. Det där är en sak av flera. Det finns andra saker jag funderar över men nu törs jag inte fråga något mer. Ni vet inte vad vi har gått genom och hur vi blev bemötta av säljare. frågeförmulärs svar stämmer inte, huset var aldrig dränerat eller tilläggsisolerad. Vi haft -3 grader på golvet mot väggen i huset nu på vinter. Våra vattenledningar till diskmaskin har frusit. Det var en enorm spricka i källarvägggen bakom träpanel som vi inte kunde se under besiktningen, den upptäcktes när vi rev panelen, sen lossnade väggen in i huset. Det var en golvbrunn i källare som visade sig sen saknade en plugg i förgreningen och därför det var fuktigt i väggen och golvet i källare. Vi har anlitat firmor och de har gjort sina utlåtande. Men visst, även vissa saker var dolda så kan man inte eller man ska själv ta ansvar och inte säljare som har utnyttjat vår okunskap och faktiskt har ljugit om saker. Det verkar var jätte omoraliskt. Tråkigt att höra det.
Att det skulle vara omoraliskt att vända sig mot ett dödsbo är väldigt underligt, det är inte den som dött som säljer utan arvingarna som gör vad de kan för att få ut så mycket som möjligt av fastigheten. Hur arvingar beter sig mot varandra vid arv är däremot väldigt ofta omoralsikt, då är det gamfest, huggsexa och hårda ord. Kör till om du kan, det är självklart dödstrist att man utnyttjas som okunnig köpare. Om man lurar en åldring på växeln i affären är det väl inte ok bara för att den skulle förstått bättre och kollat kvitto.

• Gilla
ninhuo och 1 till
  • Laddar…
Mekatronikbruno Mekatronikbruno skrev:
Att det skulle vara omoraliskt att vända sig mot ett dödsbo är väldigt underligt, det är inte den som dött som säljer utan arvingarna som gör vad de kan för att få ut så mycket som möjligt av fastigheten. Hur arvingar beter sig mot varandra vid arv är däremot väldigt ofta omoralsikt, då är det gamfest, huggsexa och hårda ord. Kör till om du kan, det är självklart dödstrist att man utnyttjas som okunnig köpare. Om man lurar en åldring på växeln i affären är det väl inte ok bara för att den skulle förstått bättre och kollat kvitto.

Tack, jag tycker inte heller att det är omoraliskt faktiskt. Det är mer omoraliskt och oansvarigt att undanhålla informationen från oss.

• Gilla
Mekatronikbruno och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.