Är det dessa två det skiljer mellan?
Slangvinda är ovärdeligt, jag har det inte på min! Jag har K4.6 och den räcker till biltvätt (tvättar väldigt mycket och många olika), altantvätt osv. Men jag ska köpa en Kränzle nästa gång för det är kvalitetsgrejjor. Min väger 14 kg och kränzle väger 31 ;)
Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Japp det stämmer, det står mellan de två. Dock så ingick inte terasstvätten i K4 an jag kikade på, det ingick dock en annan rotorborste. Jag har dock ingen användning för varesig terasstvätt eller borsten utan det handlar om valet av maskin. Eventuellt så köper jag till en avloppsränsare senare.
Vad tror du om man jämför de två manskinerna? Slangvinda kontra mot en "bättre" maskin?
 
Bättre maskin före slangvinda alla dagar i veckan. 420l/timme är lite fjösigt så jag skulle prioritera tvätten med högre flöde även om den saknar bekvämligheter.
 
Håller med MathiasS!
 
Jag med!
420l/h är väldigt lite.
Slangvinda är underbart men...
 
Kapar tråden med en fråga;

Jag tänkte tvätta mitt staket som har en del påväxt på sig, inför en ommålning. Skulle vilja slippa skrapa för det är så drygt, och tänkte att det borde gå att få bort påväxt och färgflagor med högtryckstvätt istället.

Har sett en kärcher k3 i lokala järnhandeln för 1600kr, räcker en sån för ändamålet?

120bar 360l/min, låter ju på ovanstående svar som att det är jättedåligt, men kan det funka bra till det jag vill ha den till?
 
Jag hade minsta kärchern, typ handväska, innan och trycket räckte till det mesta fast det tar längre tid med lågt vattenflöde. Som att skura golv med tandborste. Fast k3 funkar säkert bra till att spola av ett staket innan målning.
 
Ok, det är lite det där med tandborste jag vill undvika...
Men min kollega gick och köpte en k3 som han har tvättat sitt staket med, han sa att man fick vara noga med att inte stå för länge på samma ställe med munstycket för då blev det runda avtryck i färgen. Så det funkar nog :)
 
Som jag skrev om tidigare i tråden så använde jag en 120bar Nilfisk till att tvätta plattorna från mossa. Det gick väldigt bra. Antar att det du vinner i högre tryck är att du kan hålla munstycket längre ifrån och därmed få bredare stråle. Men det går säkert spola staketet med den tvätten du tänker på!
 
Köpet är gjort, det blev en K5a.
Har bara provat den en gång och den gjorde sitt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.