27 832 läst · 43 svar
28k läst
43 svar
Köparen kräver att vi tar med sandlådan vid flytt
En bostadsrätt för man definitivt ändra skick på.
Med en sån här köpare tror jag det är bäst att stämma i bäcken. De kommer bara att komma med mer och mer krav
Jag gjorde misstaget att vara ”snäll” mot köparen av en av mina gamla lägenhet.
Det slutade med att han kom med krav på att jag skulle byta ut hela köket åt honom (vilket jag självklart nekade) och sen två år senare ville han även att jag skulle ta kostnaden för de åtgärder som han hade blivit ålagd efter en ÅVK
Ps när det gäller försäljning av brf så gäller andra regler än vid villa, tänk på det
Det slutade med att han kom med krav på att jag skulle byta ut hela köket åt honom (vilket jag självklart nekade) och sen två år senare ville han även att jag skulle ta kostnaden för de åtgärder som han hade blivit ålagd efter en ÅVK
Ps när det gäller försäljning av brf så gäller andra regler än vid villa, tänk på det
Vänta här nu. Vad har ni kommit överens om egentligen? Har ni flyttat datum för hela affären 10dagar eller låter ni dem bara få tillgång till en lägenhet ni fortfarande äger? Det senare är mycket tveksamt ur försäkringsperspektiv. I bägge fall skulle jag definitivt kräva 1/3 månadshyra. Självklart.M MissDecibel skrev:
Varför ska köparen betala hyra om han får tillträde tidigare? Det förekommer väl ingen uthyrning.
Moderator
· Stockholm
· 52 378 inlägg
Antar att det syftar på månadasvgiften som säljaren troligen betalat för hela månaden.
Den brukar regleras i en likvidräkning vid tillträdet. Så OM säljaren har betalat avgift för en period som köparen utnyttjar så räknar till det till köpesumman vid tillträdet.
Den brukar regleras i en likvidräkning vid tillträdet. Så OM säljaren har betalat avgift för en period som köparen utnyttjar så räknar till det till köpesumman vid tillträdet.
Hela affären är flyttad 10 dagar tidigare.elpaco skrev:
ÅVK? Vad är det ? Trist med bittra köpare. Vissa tenderar ”försöka” för att se ”om det går”.N noone70 skrev:Med en sån här köpare tror jag det är bäst att stämma i bäcken. De kommer bara att komma med mer och mer krav