F
C Civilpolisen skrev:
Ett dilemma! Jag tänkte köpa lite smink till min rödhåriga drömkvinna...
Vad ska jag köpa? Läppstift, rouge, ögonskugga...? Var hittar jag dessa saker till en rimlig peng!?

Bilderna för inspiration. Kvinnan ser nästan ut som på bilden.


[bild]

[bild]

[bild]
Presentkort
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Sedan, säg till henne att titta på youtube för guider hur man lägger eyeliner, concealer etc.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Sedan, säg till henne att titta på youtube för guider hur man lägger eyeliner, concealer etc.
Låter minst sagt lite farligt att hänvisa en kvinna till Youtube för hon ska lära sig att sminka sig. 😱😮😳
 
  • Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Ett annat förslag: elegant/exklusiv vändbar sminkspegel med arm som TS monterar på lämplig plats.

Vet inte om sådan redan finns för "sugfäste" så att den är flyttbar (jämför handtag i dusch/bad).
 
4774
C Civilpolisen skrev:
Ett dilemma! Jag tänkte köpa lite smink till min rödhåriga drömkvinna...
Vad ska jag köpa? Läppstift, rouge, ögonskugga...? Var hittar jag dessa saker till en rimlig peng!?

Bilderna för inspiration. Kvinnan ser nästan ut som på bilden.


[bild]

[bild]

[bild]
Ser hon ut så utan smink istället för supersminkad med lösögonfransar så behövs inget smink 😃. Annars finns det de som ser det som en pik om de får smink av pojkvännen men ett spapaket med, om badkar finns, en badbomb och några väldoftande värmeljus uppskattas av de flesta och kostar inte mycket.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo skrev:
Låter minst sagt lite farligt att hänvisa en kvinna till Youtube för hon ska lära sig att sminka sig. 😱😮😳
Lite som att ge ett gymkort.😁
 
  • Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Lite som att ge ett gymkort.😁
Medlemskap i viktväktarna är nog heller ingen bra idé...
 
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Medlemskap i viktväktarna är nog heller ingen bra idé...
Ger man ett medlemskap i viktväktarna till sin kära utan att ha kollat innan är det nog slut med kärleken, kan också vara en pik typ järnspett om man vill avsluta den kärleken...
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Sen har vi djurförsöksaspekten. Det är inte alla som rycker på axlarna åt att massor av sällskapsdjur plågas ihjäl för att de skall kunna sminka sig.
Som tur är finns det märken som inte testar på djur och en drös som påstår sig inte göra det, men gör det ändå. Vanligtvis i form av att slutprodukten inte djurtestas, medan ingredienserna var för sig mycket väl kan vara droppade i en fastspännd kanins öga.

Så mitt tips är: - Strunta i sminket och köp natt/dagkräm samt snygga sidennattlinnen och snåla inte, för siner om sist är det lika mycket en present till dig själv.🥰
 
4774
mikethebik mikethebik skrev:
Ger man ett medlemskap i viktväktarna till sin kära utan att ha kollat innan är det nog slut med kärleken, kan också vara en pik typ järnspett om man vill avsluta den kärleken...
Man vet aldrig när man behöver ett sjysst järnrör i bakfickan 😇
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Man vet aldrig när man behöver ett sjysst järnrör i bakfickan 😇
Skaru slå hela världen med häpnad?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Intet Intet skrev:
Sen har vi djurförsöksaspekten. Det är inte alla som rycker på axlarna åt att massor av sällskapsdjur plågas ihjäl för att de skall kunna sminka sig.
Som tur är finns det märken som inte testar på djur och en drös som påstår sig inte göra det, men gör det ändå. Vanligtvis i form av att slutprodukten inte djurtestas, medan ingredienserna var för sig mycket väl kan vara droppade i en fastspännd kanins öga.

Så mitt tips är: - Strunta i sminket och köp natt/dagkräm samt snygga sidennattlinnen och snåla inte, för siner om sist är det lika mycket en present till dig själv.🥰
Vad får dig att tro att natt/dagkräms ingredienser inte är testade på samma sätt? Självklart finns det precis som med smink de som inte är.
 
Blir det inte lite som att en tjej med tummen mitt i handen handlar verktyg till sin sambo/man?
Dömt att misslyckas. Jag hade aldrig vågat handla smink.
 
  • Älska
Intet
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Skaru slå hela världen med häpnad?
Har jag redan gjort hela mitt liv 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.