Ett dilemma! Jag tänkte köpa lite smink till min rödhåriga drömkvinna...
Vad ska jag köpa? Läppstift, rouge, ögonskugga...? Var hittar jag dessa saker till en rimlig peng!?

Bilderna för inspiration. Kvinnan ser nästan ut som på bilden.


Rödhårig kvinna med två flätor och bandana som ler och använder en bärbar dator på ett tåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rödhårig kvinna med fläta och hårband, sittande vid ett bord på ett tåg, leende med en bärbar dator framför sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvinna med rött hår och sjalett arbetandes på en laptop i en tåghytt vid solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Av alla tilltänkta presenter så tror jag just smink har absolut störst chans att misslyckas.

Även om du hittar exakt rätt sak, så har du fortfarande "jag gillar dig inte som du är"-dimensionen kvar att tampas med.

Köp ett presentkort på Sephora är mitt tips. (Om ni har en i närheten dvs.)

Edit: och snåla inte på nollorna, det kostar nån tusenlapp eller 3 att få ett par roliga saker...
 
  • Gilla
Fideliox och 2 till
  • Laddar…
Som redan skrivits är det nog dömt att misslyckas.

Däremot kan en prenumeration på t ex Goodiebox eller Glossybox funka, då det är en masa olika prover och provapå som kommer varje månad. När man bokar brukar man få fylla i vad man är för typ (hårfärg, hy, sportig/glamourig/nucka) så anpassas produkterna en del efter det.

https://bygoodiebox.com/gwp/sv/?gad...MI4Z3OlMDqiAMVoQCiAx2URwKTEAAYASAAEgLYwfD_BwE
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Haha!
Att köpa smink kan lätt tolkas att hon tror att du tycker att hon är ful.
Ungefär som att ge bort ett årskort på friskis&svettis.

Tanken må vara god, men kvinnor tänker på ett lite annorlunda sätt 😀
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Förstår svaren som kommit så det är avhandlat:)
Snart december, adventskalender brukar finnas i olika prisklasser med lite allt möjligt??
 
Om hon redan använder mycket smink är det inte en förolämpning att köpa smink i present. Bra smink kan vara dyrt! Däremot är smink oerhört personligt. Det behöver vara precis rätt nyanser och sorter för ens hudtyp, hudnyans, hårnyans osv, så det är oerhört svårt att köpa rätt till någon annan. Jag skulle inte ens våga köpa mascara om jag inte visste exakt vad personen brukar ha. Presentkort är mycket bättre!

Om hon inte använder smink ska du inte köpa smink eller ens presentkort för smink. Då handlar det inte om budget, utan om preferens.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Presentkort på Lyko?
Kanske en smink kurs, men det är väl lika där att det kan vara känsligt 😬😄
 
Gammelnörden
Om kvinnan i fråga har ett intresse i att sminka sig och det ska vara en fysisk present, föreslår jag att köpa olika sorters sminkborstar av ett kvalitetsmärke och binda ihop som dom som en bukett med rosett runt och ett presentkort på en fin sminkbutik fastsatt i snöret.
 
Tack för svar! Denna tråden blev lite konstig... Jag ser poängen och problematiken.

Jag har dock köpt rätt mycket annat till kvinnan ifråga sen tidigare. Lite kläder,underkläder som passar, BH och trosa, Parfym, några flaskor...

Kvinnan använder i vanliga fall inte smink men hon är fin i smink.
Bidra gärna med inlägg annat än rent moraliska! :) Det hjälper!
 
Trodde aldrig jag skulle skriva något i denna tråd men fick precis ett reklammail. Kan något liknande vara ett förslag?

https://www.rituals.com/sv-se/home

Reklam för Rituals Premium adventskalender, med 24 produkter värda 3209 kr, visas på ett bord med dekorationer och blommor, och en person håller en Rituals-påse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Trodde aldrig jag skulle skriva något i denna tråd men fick precis ett reklammail.
Inte så konstigt. Du har ju sedan 12:43 googlat på smink......😎
 
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Inte så konstigt. Du har ju sedan 12:43 googlat på smink......
Så f-n heller. Jag har googlat på motorsågar! 😎
 
  • Haha
yonna och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så f-n heller. Jag har googlat på motorsågar! 😎
Google håller på med AI så de vet vad du egentligen är intresserad av.
 
  • Haha
  • Gilla
gaia och 2 till
  • Laddar…
C Civilpolisen skrev:
Ett dilemma! Jag tänkte köpa lite smink till min rödhåriga drömkvinna...
Vad ska jag köpa? Läppstift, rouge, ögonskugga...? Var hittar jag dessa saker till en rimlig peng!?

Bilderna för inspiration. Kvinnan ser nästan ut som på bilden.


[bild]

[bild]

[bild]
Vad har du för budget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.