Nä inget paket än så länge, dock så har ju vår myntsamlande vän fått yttligare flera posetiva feedbacks på skruvdragare dom senaste dagarna. så den som lever får se.

IXO:n har jag bra erfarenheter av. Den gick som "lillebror" till min 6227:a när vi hjälpte en kompis att flytta in i sin ny lägenhet. Kanonmaskin för att skruva möbler och dylikt

IXO:n är grym på att komma åt där ingen annan når. Jag måste säga att en IXO är nog IKEA-montörens bäste vän...  :)

Att montera PAX (garderober) 236cm höga stående är inte skoj, men med IXO så blir det iaf görbart. Lysdioden är mkt bra där.

Kolla in mellanbocken Bruse, IXO:s storebror PSR 200 Li, som är lite större, men mycket starkare (12 nm).

Tada! Döm av min förvåning när någon nu på morgonkvisten tokringer på dörren och man i bara mässingen springer upp för att kolla vad det är frågan om, och möts av en kille från posten med en avi och ett paket av "rätt" storlek i dörren.  

Och jodå mycket riktigt en flong ny GSR 10,8 V-li  med väskan 2 batterier och en laddare, snyggt förpackat i en obruten orginalkartong från Bocsh.

På tal om PSR200 så ja det ee en bra maskin har själv lovordat den i en annan tråd.
Dock så ser jag inte varför man skulle vilja ha en sån till priset av 895kr på bauhaus när man kan få en GSR för 854kr hemlevererad till dörren. ;)

Ja det tog en stund.... han skickade inte paketet försens den 4;e men den som väntar på nått gott..... synd bara att den inte dök upp i fredags.... hade behövt ha två dragare i helgen.... :'(

IXO:n är en trevlig liten hushållshjälpare och funkar bra till att dra skruv i förborrade hål, t ex montera IKEA-möbler. Men för att bygga är den för svag, är man i närheten av en kvist orkar den inte dra skruven i botten...eller så vrider den sig ur handen på en för det är ju inte så mycket att hålla i...

Humm nä, ska skumma igenom mailen se och se om jag hittar nått.
Trisst att höra, när skickade du din beställning?

Humm nä det enda jag hitta var hans mailadress ninokekelly@hotmail.com

Stod ingen avsändare på kartongen heller. Sorry.

Hoppas att den dyker upp snart!

Hmm , det verkar som att även utbudet av återfösäljare ökar. Kommer ihåg när jag började intressera mig för verktyg och snickerier, då fanns kvalitetsverktyg bara hos Järnia här i Göteborg, sedan återfanns samma utbud (nästan :) ) hos Bauhaus, Hornbach m.m och nu så finns "märkesmaskiner" att köpa hos lågprisvaruhusen Silvan, Rusta etc . Bra eller dåligt ? Vetisjutton , men det har blivit en ordentlig prispress, om det sedan går ut på kvalité, service eller minskade förtjänstmariginaler får tiden utvisa.
Bifogar annonser från dagens reklambladsskörd, bara att välja DeWalt skruvdragare med ett alt två batteri till en låg kostnad.

• skruvdragare_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Även Harald Nyborg är med på spåret - visserligen lite kraftig som skruvdragare :D, men nedanstående maskin annoneras ut för 1295:- på deras hemsida.
Det lustiga är att jag försökte hitta igen modellen på DeWalts hemsida då Harald N inte skrivit ut någon modellbeteckning, men jag hittade inte någon maskin som såg ut exakt så. Det verkar dessutom vara den enda DW-maskinen som Harald N har i sortimentet. Har det gått ut något gammalt restlager av utgående modeller eller rör dig sig t.o.m. om piratkopior??

http://www.harald-nyborg.se/bigimages/5301.jpg

cpalm skrev:
...
Det lustiga är att jag försökte hitta igen modellen på DeWalts hemsida då Harald N inte skrivit ut någon modellbeteckning, men jag hittade inte någon maskin som såg ut exakt så. Det verkar dessutom vara den enda DW-maskinen som Harald N har i sortimentet. Har det gått ut något gammalt restlager av utgående modeller eller rör dig sig t.o.m. om piratkopior??

[länk]
Har du provat DeWalts engelska eller amerikanska sida. Som jag svarade i en annan tråd:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18947
"I England och USA är det vanligt att maskinerna säljs med NiCd-batterier. Här är det nog frågan om parallellimport och man kan ju ha åsikter om att sälja maskiner med farligt kadmium när det finns bättre alternativ."

C
Betong skrev:
Har du provat DeWalts engelska eller amerikanska sida.
Jupp, kollade den amerikanska sidan också...
Just den har var ju ingen batterimaskin heller.

cpalm skrev:
Jupp, kollade den amerikanska sidan också...
Just den har var ju ingen batterimaskin heller.
Ber om ursäkt. Läste lite snabbt och trodde du syftade på batterimaskinerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.