Min 300 kronors bruksbo kap har gett upp efter 3års trogen tjänst, så det är dags att byta upp sig nu.
Har en tänkt mig lägga ut ca 4000. Har kikat på en metabo kgs254m v2 och (2700kr+kapbord ca1000), annars verkar det vara en prisklass upp med tex makita ls1018l för 4200kr men då verkar det bli utan kapbord.

Har just skaffat hus så den ska få såga sig igenom det mesta man kan komma på.
 
Metabo-paketet som bolist kör kampanj på borde väl vara rätt svårslaget prismässigt. Om du hittar någon butik som har kvar dvs. Dom verkar ha sålts i stora mängder.
 
Ok så det är bra kvalitet på metabosågarna? Makita vet man att det är ett kvalitetsmärke men metabo har jag ingen aning om förutom ett väldigt bra pris mot dess spec. Orkar inte med nå mer rappen, har jag härdat ut 3 års idogt sågade med lillkapen så tyckte jag att jag har förtjänat mig själv en riktig kap:)
 
  • Gilla
Sedlund
  • Laddar…
För 4k får du Dewalts 777:a o marknadens bästa sågbord till, den sågen saknar allt flashigt som laser, mjukstart osv, men har bevisat sitt värde på många byggen genom åren
 
"Dewalt 777 har bevisat sitt värde på många byggen genom åren"

Ah nu förstår jag varför man inte gerar socklar och dörr foder på byggen
 
Bosch GCM 8 SJL får du för ca 3500kr och det är enligt mig en bra såg. Blir nog en sån för mig nästa gång :)
 
Håller Bosch GCM8 högt gillar inte Dewalt 777det mesta brukar gå trögt på dom men dom håller nog i en evighet.
 
Med bord kostar den 4600. Kanske lite över din budget?
 
Beijer brukar ha den på kampanj.
 
Okej har förstått att bosch är favoriten här på forumet, men är inte makitan något vidare? Har sett den på dom flesta byggen man sprungit förbi
Laser, lampor och annat krimskrams är inget som jag värderar upp, en såg ska såga exakt och inte glappa, och förhoppningsvis hålla en längre stund
 
pär h skrev:
"Dewalt 777 har bevisat sitt värde på många byggen genom åren"

Ah nu förstår jag varför man inte gerar socklar och dörr foder på byggen
Menar du att den inte klarar av de eller vad?
 
Jag har Makita LS1018L ihop med deras arbetsbord WST01. Tycker att det är en bra såg, men jag får erkänna att jag inte har så värst många andra referenser.
De kapningar som jag gjort tycker jag har haft bra precision, utan att behövt gjort några egna kalibreringar, som man ofta läser om att andra har gjort.
 
Schysst användarnamn Movits ;)
 
Har du tittat i Makitas senaste kampanjblad? Det har kommit en ny såg och bord som verkar väldigt bra. Jag är väldigt sugen på att köpa ett sånt paket, priset tycker jag är väldigt bra också.
Jag jobbar inom bygg och har provat många olika sågar och Dewalt går bort direkt, det enda dom gjort bra är deras bord. Makita LS7014 är den såg som är favoriten men den har ett stort problem och det är att klingskyddet börjar kärva efter ett tag. Iofs efter tre år med ett hårt liv.
Bosch har jag också ett par av och den är ok, men ingen favorit. Den kommer alltid sist ut ur containern...
 
Jag personligen är inte förtjust i Dewalt så det var ett taffligt försök till ironi.
För att förtydliga ännu mera så är det säkert en bra såg. Men bara för att den används mycket på byggen betyder inte per automatik att den är bra. Utan jag tror att det även är så att byggherrarna får väldigt bra rabatt när dom köper tex DeWalt,Hilti osv för att just synas mycket och det är nog bra reklam för dom märkena.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.