F FellanD skrev:
Låter som du är beredd att ta risk för huset. Man ska inte underskatta magkänslan.

Utan att veta något om värmeslingorna så hade jag inte satt något särskilt hopp till dom. Nu vet jag inte vad det är för slingor; Men värme i kalla betonggolv påstås kunna ge fuktvandring åt "fel" håll. Därför beskrivningar på golvvärme förordar mkt isolering under och fuktspärr på "rätt" ställe.

Jag är ingen expert, bara manar till eftertanke så att du inte blir besviken.
kan nu berätta hur det gick, jag ringde mäklaren o berätta om min upptäckt.
Han lät faktiskt bekymrad, och faktiskt sa att det är inte bra, att det kan vara ett stort arbete. Han lät ärligt bekymrad, jag antar att han har ingen skyldighet att föra vidare något som jag upptäckt (om nu det är något) Ja la ändå ett bud, där jag räknade med att ett fett arbete hägrar i horisonten. Det fanns endast en annan budgivare och denna la sig 400 tkr över mig, jag vill inte peka ut för mycket men det är en kille som äger ett större företag som köper huset till sin mamma, tydligen hade de varit på visningen tillsammans med en arkitekt och lär väl riva ut allt. Jag vart nog aldrig med i matchen då deras finansiella styrka är avsevärt större än min. Nyfiken som jag är, så skall jag ha utsikt på huset då jag ofta är i området, om de börjar stor renovera skall jag fråga dom vad de kom fram till när/om de rev upp allt
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
R
Du kan lägga ned den mätningen för 12-14 procent är normalt i vårat klimat..
Så ta en öl o njut av den😀
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T Tommy12345302 skrev:
det är en kille som äger ett större företag
Inom vilken bransch?
 
spikplanka spikplanka skrev:
Inom vilken bransch?
fastigheter, gammalt företag hyfsat stort,
 
T Tommy12345302 skrev:
fastigheter, gammalt företag hyfsat stort,
de bor för övrigt på samma gata,
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.