6 836 läst · 21 svar
7k läst
21 svar
Köpa hus med påbörjad renovering utan bygglov?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 890 inlägg
Poängtera att kommunen slipper allt runt ett ödehus som de kanske måste bekosta att riva........
Protte
Protte
Moderator
· Stockholm
· 52 437 inlägg
Men det stora problemet är inte ev. sanktionsavgifter. Utan om du överhuvudtaget får bygga där. Alltså om du får bygglov (en avloppslösning är villkor för att du skall kunna få bygglov). När det gäller sanktionsavgifterna så är det osannolikt att de skall drabba dej, under förutsättning att du nu ordnar bygglov, avloppstillstånd osv. Innan du slår i en enda spik till på bygget.B Bundas skrev:
Men då är frågan om det går att få bygglov för detta.
Väldigt smart att avstå det köpet.
MEN jag måste säga att jag gillade kommunens pragmatiska och stöttande svar. Att hålla på det de måste enligt lagen men vara stöttande i att komma till en lösning. Det är det man vill se
(Faktum är att det är det som är min erfarenhet av kommunen här. Trots alla som hatar myndigheter och bygglov på denna sida)
MEN jag måste säga att jag gillade kommunens pragmatiska och stöttande svar. Att hålla på det de måste enligt lagen men vara stöttande i att komma till en lösning. Det är det man vill se
(Faktum är att det är det som är min erfarenhet av kommunen här. Trots alla som hatar myndigheter och bygglov på denna sida)
All respekt och mycket tack för Sjöbo kommuns byggavdelning, de ska ha beröm!Appendix skrev:Väldigt smart att avstå det köpet.
Liknande trådar
-
Köpa hus, ev fukt i källare. Vad göra?
Köpa & Sälja hus -
Rekordstort utbud för den som vill köpa hus
Artikelkommentarer -
Vilken Husqvarna robotklippare ska man köpa.
Robotgräsklippare -
Sålt fritidshus, köpare vill ha kvitto på avloppsanslutning
Juridik -
Tittar på att köpa hus, finns sprickor i grunden.
Grund & Markarbeten