mattias_75 skrev:
Köpte också en Alto E140 på Bauhaus. Mycket nöjd! Ett absolut måste är en lång slang, minst 9m, samt en slangrulle.

Vad var det jag sa om längden?! ;)

...och min kärring som brukar säga att storleken inte har någon betydelse!!! :D
 
Ja vilken längd man än få så är den för kort. Man blir ändå tvungen att släpa den där klumpen en bit, om inte annat så ut från garaget. Jag funderar på att köpa en förlängningsslang på typ 12 meter. Då kan jag ha aset stående i garaget och bara dra ut slangen. Sen skulle man komplettera med en rejäl slangvinda som man kan montera på väggen.

EDIT: Nu tänker jag främst på biltvätt. Ska man tvätta fasaden så vill det nog till några 12-meters stumpar till om man vill slippa släpa på aset :).
 
galento
P-plats skrev:
Det är det men som jag skrivit tidigare bör man välja K4-serien minst och om möjligt K5-serien men är det yrkesmässigt så är det andra maskiner vi talar om.

Att det skulle ta ett par månader låter konstigt för de maskiner vi lämnar till Kärcher tar ca en vecka och under de mest stressiga veckorna tar det max två veckor! Nu går ju inte alla till Kärchers eget servicecenter utan det finns ju auktoriserade verkstäder runt om i Sverige som sköter reparationernamen tar det för läng tid så bör ni påtala detta för karcher så det blir bättring! Sen kan det ju även bero på att ev. affärer håller på maskinerna innan de lämnas till reparation...
Hur som helst så är min erfarenhet att Kärcher är exemplariska när det gäller att sköta sina reklamationer...

Hej, ja gissa om vi har fått "stöta på" för att få grejerna tillbaka och var så säker,Kärcher Sverige har fått reda på de långa reparationstiderna,inget meddelande vad som var fel eller vad som var bytt på dem var det heller.Tvätten som ska skickas nu ska vi skicka till en annan auktoriserad Kärcher verkstad än de två tidigare och se om den kommer tillbaka fortare.

Vi har fått frågan om vi har "rätt" maskin för våra behov men de borde väl palla för användning sammanlagt ca 15 min/dag.
 
galento skrev:
Hej, ja gissa om vi har fått "stöta på" för att få grejerna tillbaka och var så säker,Kärcher Sverige har fått reda på de långa reparationstiderna,inget meddelande vad som var fel eller vad som var bytt på dem var det heller.Tvätten som ska skickas nu ska vi skicka till en annan auktoriserad Kärcher verkstad än de två tidigare och se om den kommer tillbaka fortare.

Vi har fått frågan om vi har "rätt" maskin för våra behov men de borde väl palla för användning sammanlagt ca 15 min/dag.
Tråkigt att höra!
Vi är nog lite bortskämda som har vår butik/kontor i närheten av Göteborg och våra egna turbilar går förbi Kärcher flera gånger i veckan. Där vet dom värkligen hur man sköter sina kunder!
Att 3st maskiner inte skulle hålla för max 15 min om dagen låter konstigt men jag har lite erfarenhet av K3-serien så jag allt avråder mina kunder från att köpa den... ;)
 
En potentiell på Överskottsbolaget för endast 995 kr. Den uppfyller ju i alla fall kraven som är specade ovan.
 
  • Högtryckstvätt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan säga att jag köpte en billig kompressor för 499 på rea på jula den som kostar 699kr nu

många sa att den var dålig och inte håller, jag har kört lite nu och då me den och den funkar för mina hobby behov eftersom jag inte kör mutterknackare och spikpistol

Däremot högtryckstvätt skulle jag nog köpa en lite dyrare eftersom att jag vill att den ska klara av att få bort smutsen, annars kan jag ju lika gärna köra med vattenslangen

Men den på öb kan kamnske funka för dina behov, men kvaliten vet man ju aldrig men bör hålla om man bara använder då och då
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.