4 252 läst · 29 svar
4k läst
29 svar
Köpa Dewaltkit i USA?
Ok, låter trist, så om jag förstår dig rätt så då deWalts servicegarantie täcker arbetskostnaden men inte delarna kan amerikanska maskiner bli dyrare att serva? Men det är inga problem (utöver detta) att serva amerikanska maskiner i Sverige?
Alla USA maskiner idag klarar 50-60Hz 110-120V.
Köper man ett kit från staterna som är batteridrivet så behöver man antingen lägga ut ett par hundra på en trafo från CO som klarar den effekt en laddare kräver eller köpa en ny laddare från närmsta DeWalt ÅF.
Totalpriset i båda fallen blir mycket billigare än att köpa i SE.
Ska du ha en stor trafo på 1000-1500W då börjar det kosta också men det brukar ändå betala sig efter några USA köp.
Köper man ett kit från staterna som är batteridrivet så behöver man antingen lägga ut ett par hundra på en trafo från CO som klarar den effekt en laddare kräver eller köpa en ny laddare från närmsta DeWalt ÅF.
Totalpriset i båda fallen blir mycket billigare än att köpa i SE.
Ska du ha en stor trafo på 1000-1500W då börjar det kosta också men det brukar ändå betala sig efter några USA köp.
köpte en black o decker skruvdragare till brossan när jag va i usa i höstas kostade runt 200sek går på 1200-1300:- på silvan, var inga problem att fixa laddningen. ska dit i september igen då blir det till att handla ordentligt lite bökigt att få hem grejerna bara, väger ju en del. ska kanske ta hem en kontainer med en båt . då kan man ju trycka in en del så det är bara att lägga in en beställning ;D ;D
Omman tar en sökning hos Toolstation i England så hittar man en spikpistol för £282 (3700 kr) samma maskin kostar 6000 kr hos en svensk leverantör...
Det lönar sig ju att åka över med flyg och köpa den...
Samma maskin kostar ca 1900 i staterna... halva priset mot England... en tredjedel av svenska priset..
Det lönar sig ju att åka över med flyg och köpa den...
Samma maskin kostar ca 1900 i staterna... halva priset mot England... en tredjedel av svenska priset..
det kan ju bli riktigt billigt om man köper lite mer kan dom ju oftast skriva ner kvittot. Och i vissa fall även skippa deras tax som tillkommer på alla priser i butik. det är ju ett tag tills jag åker så jag får väl ta upp tråden då.
så då har en annan oxo beställt från coasteltool, men dock ingen Dewalt utan en makita 14,4V med ficklampa (MAKI6337DWDLEX1 14.4V NIMH 2.6AH/LIGHT )
179$ för dragaren
109$ för frakten
väntar på mejl från som säger att dom skickat varan
179$ för dragaren
109$ för frakten
väntar på mejl från som säger att dom skickat varan
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Köpa verktyg i USA
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp - Nybliven husägare - Vad behöver jag köpa inför flytten?
Vad är billigare inom maskiner och verktyg att köpa i USA?
Köpa blandare etc från USA
Badrum -
Fy tusan vad mycket med att köpa hus
Köpa & Sälja hus