S slugger75 skrev:
Har du kollat Eufy (Eufycam)? Jag har för mig att de har den funktionalitet du söker utan att betala någon abonnemangsavgift.

Själv har jag äldre Arlo, fungerar bra och jag betalar ingen månadsavgift. Men jag tror att Arlo har ändrat det nu på nyare kameror.
Kollat i den meningen att jag bara läst lite om den. Tror det var i ett test den tyvärr fick bara 2,5 i bildbetyg (av 5) i jämförelse med andra likvärdiga kameror. Det var det mest negativa med den. I övrigt fick den bra omdöme.
 
R
S slugger75 skrev:
Off topic, men det stämmer inte att Sonos slutade stödja sina äldre högtalare.
Beror ju på vad man menar med stödja. De går inte att använda i hop med nya högtalare så om man aldrig mer vill utöka sitt system eller behöver byta ut en trasig högtalare så kan man fortfarande använda dem.
 
nino nino skrev:
Tapo c420s2, 2 batterikameror och hub,.wifi för 2000:-
Fördelen är att minneskortet sitter i hubben så även vid sabotage/stöld av kamera så finns materialet kvar. Annars 7 dagars molnlagring för 33:-/mån / kamera
Tittat lite på denna också. Läste kundernas recensioner och nån var väldigt missnöjd med att kamerorna hängde sig hela tiden och fick startas om gång på gång. Det byttes till C425 istället och sen var problemet borta.
Det finns så klart många fullt nöjda användare med C420 också. Men man blir ändå lite nojig över sånt där.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Vilk du ha produkterna riktade mot konsumeter så kommer det ofta paketerat med en tjänst liknande det som arlo och eufy har. Men , om du är beredd att mecka lite själv så är det ju bara att köpa ip-kameror och en NVR och ansluta till nätverket och sedan sköter du allt själv. Det blir besvärligare att nå kamerorna nör su inte är hemma osv men allt är möjligt. Hikvision och Dahua är exempel på mkt stora tillverkare. Du kan också köra separat mjukvara på din pc istället för att ha en färdig burk (nvr). Blueiris är exempel på sådan mjukvara.

Vill man ha kabelaslutna kameror som inte kan störas ut så lätt är man nästan tvungen att bygga själv då efterfrågan från konsumenter verkar vara låg. Har själv kameror och nvr från hikvision men lockas lite av enkelheten med arlo och liknande, konfig av kamerasystemet kan vara riktigt besvärligt ibland.
Att mecka själv är inte aktuellt tyvärr. Har varken något kunnande eller något intresse för att mecka med sådant. Meckar med annat istället. Den här biten med kameror vill jag bara skall vara lätt att använda och utan en massa strul.
 
H hakan_o skrev:
Att mecka själv är inte aktuellt tyvärr. Har varken något kunnande eller något intresse för att mecka med sådant. Meckar med annat istället. Den här biten med kameror vill jag bara skall vara lätt att använda och utan en massa strul.
Då ska du inte köpa lösa bitar. Jag skulle köra på Eufy idag om jag hade dina önskemål.
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
H hakan_o skrev:
Vad tror folket om den här kameran? Den finns visserligen inte på hyllan ännu utan kommer till hösten (ca nov).

[länk]
Om man bara ska ha EN kamera kan man ju ta lite vad som helst, men har man en blir det gärna fler och då vill iaf jag ha en central pryl där video lagras.
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Då ska du inte köpa lösa bitar. Jag skulle köra på Eufy idag om jag hade dina önskemål.
Nej jag skall inte köpa lösa bitar och försöka sy ihop något eget.
Antingen kameror med lokal lagring eller via hubb. Helst batterikameror men inget tvång.

Men i och med att jag ingen erfarenhet har av att ha kameror tidigare så blir det ju också lite "prova sig fram" som gäller. Dels vad jag behöver, var jag behöver det, hur mycket jag behöver o.s.v.
Så jag kanske inte skall satsa på för mycket fasta installationer direkt då behovet snabbt kan ändras i ett senare läge.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Om man bara ska ha EN kamera kan man ju ta lite vad som helst, men har man en blir det gärna fler och då vill iaf jag ha en central pryl där video lagras.
Det blir iaf två kameror i mitt fall.

Har ett annat ställe också där det också skall upp kameror sedan men får börja med det ena och se hur det går först.
 
H hakan_o skrev:
Tittat lite på denna också. Läste kundernas recensioner och nån var väldigt missnöjd med att kamerorna hängde sig hela tiden och fick startas om gång på gång. Det byttes till C425 istället och sen var problemet borta.
Det finns så klart många fullt nöjda användare med C420 också. Men man blir ändå lite nojig över sånt där.
Vet då inte att mina hängt sig, kanske precis i början men sen har det kommit några uppdateringar och jag har iaf inte fått några larm från appen att det är nåt knas.
Nu har iof den ena haft slut på ström ett tag och jag har inte hunnit/orkat åka dit än och ladda.
Tror drn ute klara sig 1.5mån den inne rullar än, förmodligen reagerar den väl kanske på bilar på gatan trots att det området är maskat

Edit
Gick in och kollade händelseloggen och den var tom, har automatisk omstart på hubben och säkert på kamerorna (om det finns, lite osäker på det)
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vet då inte att mina hängt sig, kanske precis i början men sen har det kommit några uppdateringar och jag har iaf inte fått några larm från appen att det är nåt knas.
Nu har iof den ena haft slut på ström ett tag och jag har inte hunnit/orkat åka dit än och ladda.
Tror drn ute klara sig 1.5mån den inne rullar än, förmodligen reagerar den väl kanske på bilar på gatan trots att det området är maskat

Edit
Gick in och kollade händelseloggen och den var tom, har automatisk omstart på hubben och säkert på kamerorna (om det finns, lite osäker på det)
Hur långt avstånd funkar det att ha mellan hubb och kamera?
 
Har inte behövt testa det då den ligger mitt mellan dom båda och kanske 5-7m max från hub till kamera
 
Redigerat:
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Många verkar förorda Reolink.
Har ingen personlig erfarenhet av just denna, men specen är ju lovande, ungefär som AXIS:en:
[länk]
Reolink är fina grejer, Stort utbud och funkar klockrent. Köpte in ett system med 4 kameror till jobbet, 2 PTZ och 2 fasta,,, alla POE,,, ca 10 kkr med 8 kanalers central
 
  • Gilla
RalleB och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.