9 944 läst · 35 svar
10k läst
35 svar
Köket är KLAAAAART!!! (Bilder)
Vi började i mitten av februari och var klara i mitten av april. Alltså ca 8 veckor, då även inräknat de ca två första veckorna som vi slösade bort på att försöka fräscha upp de gamla bänk- och väggskåpen med alla problem som det innebar. Efter en hel del svordommar en tröttsam kväll så satte vi oss vid datorn bara för att räkna på vad det skulle kosta att beställa nya stommar och luckor från Ikea och döm av vår förvåning när vi insåg att det blev så billigt. Vi slängde iväg en beställning samma kväll och rev ut den gamla skiten nästa dag. Gissa om det kändes befriande ;Dd94ge skrev:
Det svåraste med det nya köket var att väggen inte var jämn (timmerstomme). Vi fick "schimsa" med masonitbitar bakom alla skåp för att det skulle bli rakt och vinkelrätt.
Nu så här efter ca tre veckors användning av det nya köket kan vi inte komma på nåt som vi skulle ha gjort annorlunda. Allt föll sig naturligt med placering av vitvaror mm. Då köket endast är drygt 12 kvadrat så blev detta den absolut bästa lösningen. Relativt mycket bänkytor och ändå lätt att gå mellan t ex spis, kyl och diskbänk.
// Lidman
Riktigt fint blev det! Det känns som ni plockat fram mer lantlig look, mycket kanske är pärlspontens förtjänst. Bra att ni har sparat den fina pallen från den gröna perioden
/Ulle
/Ulle
Mycket snyggt.
Jag måste erkänna att jag är svag för det där vita kaklet med fasade kanter... Vi kommer nog välja detsamma..
Jag måste erkänna att jag är svag för det där vita kaklet med fasade kanter... Vi kommer nog välja detsamma..