Bara av intresse: Hur lång tid tog det att få till det nya köket?
Vilken del av projektet var mest svårt/krävande? Något ni skulle gjort annorlunda?
 
d94ge skrev:
Bara av intresse: Hur lång tid tog det att få till det nya köket?
Vilken del av projektet var mest svårt/krävande? Något ni skulle gjort annorlunda?
Vi började i mitten av februari och var klara i mitten av april. Alltså ca 8 veckor, då även inräknat de ca två första veckorna som vi slösade bort på att försöka fräscha upp de gamla bänk- och väggskåpen med alla problem som det innebar. Efter en hel del svordommar en tröttsam kväll så satte vi oss vid datorn bara för att räkna på vad det skulle kosta att beställa nya stommar och luckor från Ikea och döm av vår förvåning när vi insåg att det blev så billigt. Vi slängde iväg en beställning samma kväll och rev ut den gamla skiten nästa dag. Gissa om det kändes befriande  ;D

Det svåraste med det nya köket var att väggen inte var jämn (timmerstomme). Vi fick "schimsa" med masonitbitar bakom alla skåp för att det skulle bli rakt och vinkelrätt.

Nu så här efter ca tre veckors användning av det nya köket kan vi inte komma på nåt som vi skulle ha gjort annorlunda. Allt föll sig naturligt med placering av vitvaror mm. Då köket endast är drygt 12 kvadrat så blev detta den absolut bästa lösningen. Relativt mycket bänkytor och ändå lätt att gå mellan t ex spis, kyl och diskbänk.

// Lidman
 
Brutal skillnad. Snacka om lyft, och vad prisvärt!
 
Va, vad menas?!?!? :surprised:
Har ni bytt ut det gröna mot vitt???
Är ni inte kloka??!?!?! ;D

Ovanstående läses med en "smula" ironi ;)
 
A. Nygren skrev:
Va, vad menas?!?!?  :surprised:
Har ni bytt ut det gröna mot vitt???
Är ni inte kloka??!?!?! ;D

Ovanstående läses med en "smula" ironi ;)
Jag vet, vi har ångrat oss ::)

// Lidman
 
Hejsan

Jättefint kök....

Tänk om man var lite händig själv...

Jo har en fråga,,,ert fina kakel...mått??? Vi ska ett snarlikt och velar om storleken!!!

Gillade er storlek!!!

Tack på förhand!!!

Nora
 
Kaklet är 10x20 cm med lätt fasade kanter. Vi har ljusgrå fog från Casco (Dekor).

// Lidman
 
Är det en infälld diskho och i såfall vad kostade den? Annars tycker jag att ni lyckats bra med att bevara den lantliga looken, i synnerhet skafferi är ju något man blir lite avis på.
 
Det är en vanlig infälld diskho från Ikea, inte underlimmad eller så. Tror den kostade en dryg tusing.

// Lidman
 
Det förra var fint. Riktigt hemtrevligt mormorskök. :)
 
Tack för svaret angående kakelstorleken!!! Blir nog samma för oss.

Ha det så trevligt i ert nya kök!!!

Nora
 
Riktigt fint blev det! Det känns som ni plockat fram mer lantlig look, mycket kanske är pärlspontens förtjänst. Bra att ni har sparat den fina pallen från den gröna perioden ;)
/Ulle
 
Mycket snyggt.

Jag måste erkänna att jag är svag för det där vita kaklet med fasade kanter... Vi kommer nog välja detsamma..

 
Mycket lyckat!!

Vad har ni för spottar under skåpluckorna? de verkar ge bra ljus.

Mvh Lena
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.