Bacho Ergo avbitare och näbbtång, för de är smidigare än Knipex dito, sen 2 st Knipex Cobra (Polygrip) 125 och 180. Då har du det bästa funktionsmässigt.T Ejmelie skrev:
Platt/kombinationstången är bra om man ska tvinna ståltråd, men det funkar med nått billigt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 087 inlägg
Ska man utveckla så är Bahcos tänger nämnda ovan nållagrade, vilket gör sidavbitaren enklare att använda om man har många repetitiva uppgifter...Isakare skrev:
Dock är min känsla, efter att ha slitit ut ett tiotal av dem, att de håller skärpan sämre när tillverkningen lämnade Svedala, men som sagt, det är en känsla baserat på ett litet urval..
Jag tycker tvärt om, ofta är tångnyckeln bättre än polygrip, fast- eller skiftnyckel då det är mindre risk att slinta. Sen kan dom vara svårare att komma åt med än tex en fast nyckel.P PatrikJo skrev:
Stämmer nog, men jag brukar slarva bort tången innan den slits ut. Jag baserar valet på tångens funktion och känsla, gillar även fjädern om man klipper mycket, men som går att trycka bort om man inte vill ha den, tex när man har tången i fickan. Själva klippdelen är både längre och tunnare än Knipex, smidigare helt enkelt, lättare att komma åt vid trånga ställen. Knipex handtag är oxå klumpigare.Dan_Johansson skrev:Ska man utveckla så är Bahcos tänger nämnda ovan nållagrade, vilket gör sidavbitaren enklare att använda om man har många repetitiva uppgifter...
Dock är min känsla, efter att ha slitit ut ett tiotal av dem, att de håller skärpan sämre när tillverkningen lämnade Svedala, men som sagt, det är en känsla baserat på ett litet urval..
Samma gäller för Knipex Cobra, den har optimal funktion, finns ingen annan tillverkare som slår den på fingrarna.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 087 inlägg
Fjädern hade jag glömt! Den är riktigt bra!Isakare skrev:Stämmer nog, men jag brukar slarva bort tången innan den slits ut. Jag baserar valet på tångens funktion och känsla, gillar även fjädern om man klipper mycket, men som går att trycka bort om man inte vill ha den, tex när man har tången i fickan. Själva klippdelen är både längre och tunnare än Knipex, smidigare helt enkelt, lättare att komma åt vid trånga ställen. Knipex handtag är oxå klumpigare.
Samma gäller för Knipex Cobra, den har optimal funktion, finns ingen annan tillverkare som slår den på fingrarna.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 243 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 243 inlägg
T
Tovin
Hobbysnickare