2 691 läst · 33 svar
3k läst
33 svar
Knappt fungerande ugn - electrolux
Jag bytte termostaten för ca 2 veckor sedan vilket ledde till att över-/undervärmen började fungera! Det tog lite längre tid för mig att byta elkabeln till varmluftselementet, men nu är det också gjort och varmluften verkar fungera bra igen! 😊 (Total kostnad ca 500-600 kr + många timmars googlande.)
Tack för all hjälp! Jag har bara en sista fråga. När jag bytte kabeln noterade jag att plasten intill där den gamla kabeln suttit vid baksidan av värmeväljarvredet såg lite smält ut (se bifogad bild). Tror ni det finns risk för något bakomliggande problem som inte är löst än som kan orsaka fler fel framöver?
Tack för all hjälp! Jag har bara en sista fråga. När jag bytte kabeln noterade jag att plasten intill där den gamla kabeln suttit vid baksidan av värmeväljarvredet såg lite smält ut (se bifogad bild). Tror ni det finns risk för något bakomliggande problem som inte är löst än som kan orsaka fler fel framöver?
det kan vara kontakten under som gått varm men har du inget anslutet på detta stiftet spelar det ingen roll, sitter det däremot en kabel där så bör du byta väljarenG gausten skrev:Jag bytte termostaten för ca 2 veckor sedan vilket ledde till att över-/undervärmen började fungera! Det tog lite längre tid för mig att byta elkabeln till varmluftselementet, men nu är det också gjort och varmluften verkar fungera bra igen! 😊 (Total kostnad ca 500-600 kr + många timmars googlande.)
Produkter som diskuteras i tråden