52 639 läst · 18 svar
53k läst
18 svar
Knäckte fönsterbrädan av marmor, limma ihop?
OK, men kan du inte bara byta till något annat då? MDF eller limfog eller rent av HDF och måla det istället?
Det känns ju lite synd att lägga tid och arbete på att limma marmorn för att sedan måla den.
MVH
Ronnie
Det känns ju lite synd att lägga tid och arbete på att limma marmorn för att sedan måla den.
MVH
Ronnie
Pysslarn skrev:
Jag förstår poängen men jag tror nog om jag ska vara helt ärligt att det kostar mer tid och pengar att ge sig på trälister istället.
Uppdatering:
Jag har limmat ihop skivan med limmet jag länkat till i tråden och sedan målat över det två gånger.
Det blev en liten grå fog men efter 2 målningar är det nästan borta, när lackmålningen är på plats med så tror jag inte att man ser den.
Bänken håller sig intakt än så länge men den har ju hittills inte satts på några större prov, har lyft och vänt på den några gånger bara.
Jag funderar på om man ska förstärka lagningen på ngt sätt?
Kanske någon tunn metall som kan fästa på undersidan längs hela bänken?
Jag har limmat ihop skivan med limmet jag länkat till i tråden och sedan målat över det två gånger.
Det blev en liten grå fog men efter 2 målningar är det nästan borta, när lackmålningen är på plats med så tror jag inte att man ser den.
Bänken håller sig intakt än så länge men den har ju hittills inte satts på några större prov, har lyft och vänt på den några gånger bara.
Jag funderar på om man ska förstärka lagningen på ngt sätt?
Kanske någon tunn metall som kan fästa på undersidan längs hela bänken?
Varför inte bara lägga dit en träbit istället? Ser inte vitsen med en målad stenbit... Det syns ju inte att det är marmor längre...