Du har ett rätt stort teknikrum. Vad skall in där?
Jag saknar en tvättstuga. Du har bara en plats för tvättmaskin i badrummet. Ingen torktumlare eller torkskåp. Arbetsbänk för att vika kläder/stryka stryka kläder. En ho för att tvätta för hand och hälla ut i.
Kylfrysen i köket, den står väldigt ensam och när det inte finns något om om den kommer ljudet inte dämpas.
En separat kyl och separat frys med skåp runt om hade jag valt.

Sista två månader var likasom köra i långsam trafik med många trafikstockningar. Äntligen grundläggning är klart.

Dränering underlag
Grundläggningsarbete för hus med isolering och asfaltspapp, synliga grushögar och mätstickor.
Nybyggnads grund med grusunderlag, isoleringsmaterial och byggutrustning i bakgrunden.

Isolering och golvvärme
Arbetsområde för grundläggning med isolering och installerade rör för golvvärme före gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VA anslutning
Installation av avloppsrör och dräneringsystem i en grundläggningsgrop för ett byggprojekt.
Skapa konto

Armering
Grundläggningsarbeten med armeringsjärn, isolering och rör för golvvärme på en byggplats.
Skapa konto

Vi hade lite problem med köldbrygg. Separerar uteplats med extra isolering element och asfalt papp.
Grundläggning av hus med armeringsjärn på isoleringsplattor, förberedelse för golvgjutning.
Skapa konto

Efter gjutning
Nyutgjuten betonggrund för husbygge med armeringsjärn och isolering vid husbygge.
Skapa konto

Nästa dag efter gjutning
Nybyggnationsområde vid skymning med armeringsjärn och grundarbete synligt, lätt snötäckt mark.
Skapa konto

Efter några dagar
Nygrundat hus med dränering, isolering och armering synligt, omgivet av byggplatser.
Skapa konto

KL trä stomresning nu planerat för vecka 1. Hoppas allt passar bra med storlek och funkar.
Baserat på tidigare återkoppling (Tack), har ändrat all innerdörr bredd till mått 900mm och flyttar trappor
Blogg
YouTube
Instagram

Kör du S100 under förstärkningarna i plattan? Vad ska dom bära upp?

• Gilla
bossespecial
  • Laddar…
S shailesh skrev:
Hej,

Jag tror det kanske är tids att börja en tråd för mitt hus bygge. Efter många formaliteter, förvirringar, bank svårigheter, förseningar, hjälp (Tack byggahus), osäkerheter och några fler osäkerheter framöver, börjar byggandet. Delar ritningarna här (några mindre ändringar tillkommer)

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Grovutstakning (2020-09-29)
[bild] [bild]

Övriga detaljer
[bild]

Särskilt villkor från tomtköp - ska klara slutbesiktning innan Apr 3, 2021
Jag begär förlängning men inte ett positivt svar för tillfället.
[bild]

Ett osäker fråga som har kommit upp är att behövs det inte schaktning om FG höjd är mycket upp ovan nuvarande grund höjd? Jag har FG 57,6 och tomten höjd ligger från lägsta 56,38 till högsta 57,74.

Nästa steg: Schaktbottenbesiktning ska utföras på 2020-10-12

MvH,
Shailesh.
[länk]
[media]

Spännande, vi vill också bygga villa i Skåne med KL-trä. Vilken firma har ni anlitat för stommontaget?

Vad är resonemanget kring att ha så mycket isolering i väggar och tak? Vilken typ av isolering har ni använt?

Hur går det här är det inflytt snart? :love:

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.