matbr107 skrev:
För sent, köpte en Triumph igår så nu blir det till att spänna benmusklerna!!
Du valde helt rätt. En liten smidig gräsklippare för en liten klippyta. Och du behöver nog inte spänna benmusklerna särskilt hårt, jag har själv i många år klippt en betydligt större yta med en drivningsfri gräsklippare utan ansträngning.

Jag köpte en ny Klippo Triumph för tre år sedan som ersatte min gamla Klippo klippare som jag köpte i mitten av 1970-talet. Är mycket nöjd med klipparen. Att den inte har drivning är bara bra för min egna motion. :)

Efter vad säljaren sa till mig så var mitt exemplar ett av de sista svenskbyggda exemplaren. Numera byggs de i Polen om jag inte är felinformerad. Är väl bara en tidsfråga innan de flyttar monteringen till Kina. :(

En fråga till er med Triumph, hur låter era motorer, låter de helt jämt, min varvar upp och ner lite grann hela tiden... Haft den inlämnad och fick något bytt, men ändå samma ljud, tänkte om de ska va så, ingen lust att lämna in och få felsökningsavgift för något som inte är fel...

Kalasclas skrev:
En fråga till er med Triumph, hur låter era motorer, låter de helt jämt, min varvar upp och ner lite grann hela tiden... Haft den inlämnad och fick något bytt, men ändå samma ljud, tänkte om de ska va så, ingen lust att lämna in och få felsökningsavgift för något som inte är fel...
Min går exakt som du beskriver så jag var i kontakt med återförsäljaren jag köpte den av för att höra om det var någon förgasarinställning som behövdes göras men han kommenterade det med att iom att klipparen stryps från fabrik för att uppfylla de svenska miljökraven (o låg bensinförbrukning) så blir detta ett av de "problem" man får stå ut med. Märks faktiskt mest när klipparen är kall o minst när den är riktigt varm o får "jobba".

Va skönt att höra att det är någon mer som har en Triumph och att våra maskiner låter lika, förutom det är jag riktigt nöjd med den!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.