R
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Förstå mig rätt... jag mekar inte själv med prylar typ trädgårdsmaskiner och bilar utan går något sönder så är det verkstad som gäller. Så jag betalar hellre 3K, 4K eller 5K kronor för en bra Klippo i nyskick som förhoppningsvis håller många år utan reparationer.

Men visst kan även din Comet 50 vara av intresse förutsatt att priset ligger i paritet med ålder och bruksskick.
Hur mycket hade du tänkt lägga ut den för på Blocket?
Om man önskar och inte vill meka själv så bör du köpa betydligt nyare klippare..
 
R Rejäl skrev:
Om man önskar och inte vill meka själv så bör du köpa betydligt nyare klippare..
Jag köpte en EXCELLENT H (GCV 140 motor) våren 2020. Klipparen hade inhandlats våren 2019 (årsmodell 2018) av en äldre man som skulle använda den på sin fritidshusfastighet. Sedan avled mannen den vintern så sonen sålde av med både fastighet, lösöre och klipparen. Klipparen hade inte ens varit igång 10 timmar så den var ju knappt inkörd. Men sonen orkade inte dra all försäljning i långbänk utan lade ut klipparen på Blocket för 3K kronor.

Fick se annonsen bara några minuter efter han lagt ut annonsen så jag drog och köpte den rakt av. Frågade om verkligen priset 3000 kronor var rätt? Då missuppfattade han antagligen min fråga och sa att jag kunde få den för 2800 kronor. 😀

Klipparen har gått som en klocka men jag behöver en eller två klippare till att ha i reserv. EXCELLENT H (med Hondamotor) och PRO 19 (med Hondamotor) är enl mig två av Sveriges bästa gräsklippare om man håller sig borta från "drift" och "elstart" som bara krånglar till det. Bara man sköter oljebytena (kör med Mobil Super 1000 X1 15W-40) och blåser rent alt byter luftfiltret frekvent så är det en klippare som håller!

Jag vet att de kostar runt 10K kronor nya men det brukar alltid finnas någon som inte orkar dra försäljningar i långbänk bara för att tjäna en eller ett par tusenlappar. Och jag gör snabba smidiga affärer om det är ett bra objekt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.