hsd
kashieda kashieda skrev:
Nu ska vi se... Man kan inte klippa kl
- 08, för det är för tidigt
- 10, för då är det fika
- 12, för då är det lunchdags
- 13, för då blir tårtan störd
- 15, för då är det fika igen
- 17, för då kommer gästerna
- 19 för då är det middag
- 20 för då ska barnen nattas.

😎
Söndag är vilodag och kyrkobesök 😁
 
  • Haha
  • Gilla
Ericplumber och 8 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Söndag är vilodag och kyrkobesök 😁
Är du i kyrkan hör du inte grannens gräsklippare……😀
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Hade själv en ny granne för många år sen som festade rejält med riktiga disco högtalare ute på gräsmattan till kl 04 på helgerna hela sommaren.
Det hördes flera kvarter bort, spelade ingen roll vad någon sa.
Då jag är sista huset så har jag bara skog bakom så då jag är morgonpigg så klipptes mitt gräs kl 07 varje morgon efter varje fest.
Då det gärna var fest både fredag och lördag så klippte jag bara halva gräset (stor gräsmatta) så jag hade anledning att starta upp.
När grannen så småningom fick barn så slutade både festandet och min gräsklippning.
Efter snart 30 år så har vi fortfarande ingen kontakt:):)
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
SueSue och 19 till
  • Laddar…
hsd
U uplj skrev:
Är du i kyrkan hör du inte grannens gräsklippare……😀
Häda icke 😇
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Söndag är vilodag och kyrkobesök 😁
Det är lördag.
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Vad bor du i för konstigt område, har folk inte robotklippare?

och vilket gräs finns att klippa efter två månader utan regn?
Många har robot, jag bl.a...

Vi bor vid Mälaren och har sommarvattnen anläggning så finns inte en enda brun gräsmatta här...
 
  • Gilla
lindsmik
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Är detta menat som en provokation?
Annars är det ett ganska obegåvat svar; folk är olika.
Inte alls. Klockan 8 ska man väl ändå vara vaken allra senast.
Vaken alltså. Så det inte är risk att bli väckt.

Sen kanske man inte sitter i givakt och käkar frukost på direkten.

Om man som vuxen skulle irritera sig på en gräsklippare kl 8 och tycka det är för tidigt så är man helt fel ute.
 
  • Gilla
  • Haha
videopac och 12 till
  • Laddar…
Kl 08. Varför inte dra igång kl 04. Eller kl 2330? Eller när fan man vill?
 
  • Gilla
lasseman59 och 4 till
  • Laddar…
S
F Fideliox skrev:
Vår granne gjorde det igår kl 15 på eftermiddagen.


Jag själv kör på regeln att man kör maskiner dagtid mellan 10-17 ungefär. Utanför denna tiden ska det vara tyst.
Det var oerhört snävt :O
Maskiner går hur bra som helst att köra mellan 10-20 utan att någon ska reflektera över det över huvud taget. Utanför det kan jag förstå att folk har åsikter.
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Inte alls. Klockan 8 ska man väl ändå vara vaken allra senast.
Vaken alltså. Så det inte är risk att bli väckt.

Sen kanske man inte sitter i givakt och käkar frukost på direkten.

Om man som vuxen skulle irritera sig på en gräsklippare kl 8 och tycka det är för tidigt så är man helt fel ute.
Det beror på dag också, midsommardagen kan vissa tycka man kan få sovmorgon, även nyårsdagen (för snöslungan), eller så tänker man bara på sig själv och lever lyckligt resten av livet i sin egna lilla värld!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag drog av gräset i går. Det var länge sedan. På vissa ställen växer det faktiskt och när det kom regn sätter det sannolikt fart igen.

Varför ska folk med extremt vridna dygn bestämma vad som är rätt tid? En lagom sömn för ett barn torde vara ca 10h. Synkat över natten blir det 19:00-05:00.
Jag gissar att TS dessutom är vuxen kl8 känns som en rätt god marginal.
Jodå, jag är uppe runt 06 de flesta morgnar...

Jag är mest intresserad av hur människor, som åsidosätter det jag skulle klassa som normal hänsyn, tänker och varför man får för sig att klippa gräset onormalt tidigt på midsommardagen...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 16 till
  • Laddar…
Får haka på här!

Som en som driver eget företag och sällan har mer än lördagen ledig så har jag maxutnyttjat denna helgen för att få saker gjort.

Dsv både midsommarafton och midsommardagen har jag snickrat, klippt gräs, högtryckstvättat poolen och diverse andra saker som varit rätt så högljudda från kl 08-sent.

Sen att man dricker samtidigt för att få max ”firande” är ju bara trevligt.

Om det låter gör som mig -Stäng fönstert, be siri ta ner gardinen och sätt igång luftvärmepumpen på max kyla så märker man inte ljudet och har det rätt mysigt
 
  • Gilla
AndersMarklund och 5 till
  • Laddar…
Handlar väl inte om att få dricka länge och hålla rövare på natten. Jag har iaf många utav släkt och vänner över på högtider och dagen efter så vill man också ha trevligt vid frukost utan att grannen drar igång röjsågen kl 0630.

Med det sagt så tycker jag att normala helger är det helt ok att dra igång kl 08 och jobba med normalt arbetet till 22 eller 24 med för den delen. Men högtider kan man själv passa på att ta det lite lungt och njuta utav lugnet
 
Redigerat:
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
D Daniel 109 skrev:
Varför ska folk med extremt vridna dygn bestämma vad som är rätt tid? En lagom sömn för ett barn torde vara ca 10h. Synkat över natten blir det 19:00-05:00
Och en lagom sömn för många vuxna är ca 7h. Synkat över natten blir det 20:30-03:30

Så jag ställer samma fråga:
Varför ska folk med extremt vridna dygn bestämma vad som är rätt tid?
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
Man kan omöjligt styra över sina grannar. Kommer alltid finnas saker man "stör" sig på där höga ljud är inräknat. Om man inte kan leva med denna risk KAN man ju välja att bo utan grannar...eller?

Bara ett tips 😉
 
  • Gilla
AndersMarklund och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.