28 832 läst · 35 svar
29k läst
35 svar
Kenneth har en underjordisk jättebunker på tomten
Du borde gå med i hemvärnet. Dom behöver precis såna som du som vet hur verksamheten ska skötas och kan styra upp allt.T thorsken skrev:
För övrigt har dom övertagit materiel, uppgifter och personal när de reguljära förbanden har lagts ner, så det är inte längre ett gäng gamla gubbar som springer runt med k-pistar.
Jo jag vet. Men allt har sin tid. Problemet med svenska veteraner är att dom ”Åkt Ferrari utomlands” kommer hem till Sverige och får ”Gamla grejjer”. Det gör så att veteranerna tröttnar och blir civila.useless skrev:
Vill inte att detta ska bli offtopic, men Få ämnen är så hett som Hemvärnet vs. Försvarsmakten.
bra att du luftar dina tankar.T thorsken skrev:
men tycker jag fortfarande att bunker är fel benämning
I Östergötland så skulle ett sådant bergsrum säljas, men efter att ett MC-gäng av den kriminella sorten visat intresse. Ville de (kommer inte ihåg vilke "de" var nu, om det var kommunen om det nu var deras bergsrum eller om SÄPO/Polisen gick in och stoppade det hela) inte riskera ge sådana tillgång till ett ointaglig tillhåll och det förseglades istället.
Edit: Googlade lite och hittade denna notis https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ostergotland-mc-gang-hotar-inta-bergrum Men har för mig det slutade med att det förseglades / ej såldes alls.
Edit: Googlade lite och hittade denna notis https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ostergotland-mc-gang-hotar-inta-bergrum Men har för mig det slutade med att det förseglades / ej såldes alls.
Medlem
· Östergötland
· 21 inlägg
Sålt, idag serverhallengs skrev:I Östergötland så skulle ett sådant bergsrum säljas, men efter att ett MC-gäng av den kriminella sorten visat intresse. Ville de (kommer inte ihåg vilke "de" var nu, om det var kommunen om det nu var deras bergsrum eller om SÄPO/Polisen gick in och stoppade det hela) inte riskera ge sådana tillgång till ett ointaglig tillhåll och det förseglades istället.
Edit: Googlade lite och hittade denna notis [länk] Men har för mig det slutade med att det förseglades / ej såldes alls.