Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Hoppas att räven tar alla dina katter. :)
På vilket sätt skulle ditt patetiska liv förbättras av det?

Dessutom är rävar väldigt noga med att inte mucka med katter, eftersom de värdesätter sina nosar.


Staffan
 
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
På vilket sätt skulle ditt patetiska liv förbättras av det?

Dessutom är rävar väldigt noga med att inte mucka med katter, eftersom de värdesätter sina nosar.


Staffan
Rävar tar katter lite då och då. Det har inte med mitt liv att göra, jag är bara så oändligt trött på alla dessa katter som ägarna inte tar ansvar för. Jag får köpa nya dynor till mina utemöbler varje år pga dessa katter som pissar överallt. En vacker dag sätter jag ut en skål med glykol... kanske. :)
 
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Rävar tar katter lite då och då. Det har inte med mitt liv att göra, jag är bara så oändligt trött på alla dessa katter som ägarna inte tar ansvar för. Jag får köpa nya dynor till mina utemöbler varje år pga dessa katter som pissar överallt. En vacker dag sätter jag ut en skål med glykol... kanske. :)
Måste faktiskt hålla med dig. Räven tar många katter den som säger annat har väldigt lite koll. Glykol är absolut ett sätt. Där jag är verksam hade dom kastat ut köttfärs med råttgift. De fick vi städa upp rent för plågsam död för katter. MEN jag förstår din frustration.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fel!
Om DU skadar min katt, får DU ta konsekvenserna. DU har uppenbarligen inte fattat ett skvatt!

Staffan
Du är ett härligt stolpskott:rofl:
 
Nissens
B Baronen2 skrev:
Måste faktiskt hålla med dig. Räven tar många katter den som säger annat har väldigt lite koll. Glykol är absolut ett sätt. Där jag är verksam hade dom kastat ut köttfärs med råttgift. De fick vi städa upp rent för plågsam död för katter. MEN jag förstår din frustration.
Javisst tar räven många katter, det är väl det enda positiva med det djuret. :)
Det är verkligen äckligt med kattpiss. Och kattägarna känner inget ansvar alls.
Glykoldränkt köttfärs kan ju drabba hundar, så det känns fel. Men en skål glykol långt inne på min tomt där inga katter skall vara... ;)
Tack för medkänslan! :)
@Staffan2000
 
Redigerat:
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
Staffans2000
R rasse123 skrev:
Du är ett härligt stolpskott:rofl:
Det får du tycka vad du vill om. För du har fortfarande inte fattat ett skvatt.

Staffan
 
Vissa inlägg här får mig att vilj sitta uppe tidiga morgontimmar för att ta hand om de som smyger omkring med gevär och glykol indränkt köttfärs
Skulle vara ett rent nöje att få träffa på er
Som sagt, håll er till ett forum där ni kan vädra era dumheter utan att vi andra behöver läsa era tokerier
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det får du tycka vad du vill om. För du har fortfarande inte fattat ett skvatt.

Staffan
Kan ju vara så att du är en fullständigt ansvarslös kattägare som inte fattat ett skvatt... och en dag tar trafiken,kommunjägaren eller räven din katt. Och det är ditt fel eftersom du släppte ut den vind för våg. :)
 
  • Gilla
rasse123
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det får du tycka vad du vill om. För du har fortfarande inte fattat ett skvatt.

Staffan
Då är vi två som inte fattar ett skvatt, för inte gör du det heller
 
Nissens
U Uffe A skrev:
Vissa inlägg här får mig att vilj sitta uppe tidiga morgontimmar för att ta hand om de som smyger omkring med gevär och glykol indränkt köttfärs
Skulle vara ett rent nöje att få träffa på er
Som sagt, håll er till ett forum där ni kan vädra era dumheter utan att vi andra behöver läsa era tokerier
En skål med glykol på ett ställe katter inte skall vara är bättre. :) Den sköter sig själv medan man sussar gott. ;)
 
Staffans2000
U Uffe A skrev:
Vissa inlägg här får mig att vilj sitta uppe tidiga morgontimmar för att ta hand om de som smyger omkring med gevär och glykol indränkt köttfärs
Skulle vara ett rent nöje att få träffa på er
Som sagt, håll er till ett forum där ni kan vädra era dumheter utan att vi andra behöver läsa era tokerier
Det är helt enkelt för att det är några fega ynkryggar som tuffare till sig i ett fortum, där inget ansvar utkrävs.

https://www.google.com/search?clien...MzLjKYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Staffan Blues
 
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är helt enkelt för att det är några fega ynkryggar som tuffare till sig i ett fortum, där inget ansvar utkrävs.

[länk]

Staffan Blues
Vem är det som leker tuff och hotar folk här?
U Uffe A skrev:
Vissa inlägg här får mig att vilj sitta uppe tidiga morgontimmar för att ta hand om de som smyger omkring med gevär och glykol indränkt köttfärs
Skulle vara ett rent nöje att få träffa på er
Som sagt, håll er till ett forum där ni kan vädra era dumheter utan att vi andra behöver läsa era tokerier
 
B Baronen2 skrev:
Detta är inget kommunerna går ut med. Finns för många djurvänner som inte ser problemen. Nu är de bara 2ggr om året som det rensas upp bland kattor sen har vi problem med kaniner som betar av våra kyrkogårdar. Harar som sprätter runt i trädgårdar. Rävar som stryker runt(lösning på kattproblem), men skabb som smittar till hundar. Rådjur som äter häckar och vildsvin som kommer bli de nästa stora problemet. Vi är en del som jobbar med problem ni aldrig ser. Som stoppas innan det blir ett problem. Tyvärr är katter en stor del av detta problem. Än om dom är gulliga så är deras avföring en smittorisk för barn och vuxna och man får aldrig jämföra djur och människor. Vilken kommun jag jobbar för kvittar kommunjägaren finns från stockholm(kattor och duvor) till Trelleborg fiskmåsar och kattor). Men vilken kommun man än väljer så är kattor ett problem och måste hållas efter. Med eller utan halsband.
Du svarar inte på var, för antingen trollar du, eller vet du att du inte följer reglerna och därav blir av med jobbet om du avslöjas. Man eller mus? Eller troll?
 
  • Gilla
  • Älska
Karlia och 1 till
  • Laddar…
K
Vi hade en katt som gjorde sina behov på vår baksida när vi flyttade hit. När jag släppte ut hunden på trädgården en morgon var katten här så det blev en vild jakt och katten var väldigt nära att få ett rejält bett över baken . Sen dess har den aldrig mer visat sig i närheten av vår tomt. Hundar är bra på att hålla ordning på sånt
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
J JohanLun skrev:
Du svarar inte på var, för antingen trollar du, eller vet du att du inte följer reglerna och därav blir av med jobbet om du avslöjas. Man eller mus? Eller troll?
Han är en fegis.

Staffan
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
hsd
Jag har säkert skrivit detta tidigare, hjorthornsolja -ta små träpinnar och doppa ena änden i olljan tryck ner i mellan buskar utmed tomtgränsen
Katter skyr lukten men människor märker inte av den
Fungerar 100%
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.