Staffans2000
B Baronen2 skrev:
Hahahaha jag har skrivit och förklarat hur det fungerar. Sen att du inte kan släppa in mer info än vad som är framför din näsa. Du får givetvis tro på vad du vill och du får givetvis göra som du vill med din katt. Jag har släppt detta ämne för jag har inte mer att ge. Nu är de upp till mottagaren att göra som dom vill. Låter mer som du behöver hjälp eller någon att prata med. Så du kan släppa taget och gå vidare med livet. Förstår nu att du är ett milleniebarn som lever sitt liv på sociala medier och har svårt att greppa verkligheten som den är och att utanför din telefon så finns där folk som arbetar. Jag själv har 2 jobb. Ett nattarbete, kan säga de handlar om katter och ett vanligt 7-4 jobb. Vet att du kommer svara på detta och du blir säkert upprörd och när du inser att jag inte svarar mer så kommer du skriva igen. Men ska underlätta för dig min klentrogne lille vän. Släpp det, vad du än tycker så kommer jag fortfarande avliva katter och diverse andra djur på morgonkvisten. Sen kör jag och sköter mitt andra jobb. Jag lovar du mår nog sämst själv om du tror jag bryr mig om vad du tycker. Så hoppa du på din kurs i "livets hårda skola". Så fortsätter jag betala skatt så du har råd att går hemma. Hur kommer det kännas för dig när du läser detta och du vet att jag inte kommer svara mer. Ska inte ens läsa vad du svarar. Sov gott nu lille pojk och låt oss vuxna sköta det som händer utanför dörren i den stora världen.
Tillåt mig gissa?

1. Du är för nyfiken för att låta bli att åtminstone kika liiite, med bara ett öga stängt? Rätt!
2. Du tillhör gruppen: Den välutbildade ointelligensen, vilket ditt svagsinta dravel visar? Rätt!
3. Din helt ohemula självuppfattning och tillgång till vapen, gör dig rent farlig. Framförallt för dig själv? Rätt igen!

Du ser! Jag fick tre rätt, av tre möjliga.

Staffan
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
B Baronen2 skrev:
Hahahaha jag har skrivit och förklarat hur det fungerar. Sen att du inte kan släppa in mer info än vad som är framför din näsa. Du får givetvis tro på vad du vill och du får givetvis göra som du vill med din katt. Jag har släppt detta ämne för jag har inte mer att ge. Nu är de upp till mottagaren att göra som dom vill. Låter mer som du behöver hjälp eller någon att prata med. Så du kan släppa taget och gå vidare med livet. Förstår nu att du är ett milleniebarn som lever sitt liv på sociala medier och har svårt att greppa verkligheten som den är och att utanför din telefon så finns där folk som arbetar. Jag själv har 2 jobb. Ett nattarbete, kan säga de handlar om katter och ett vanligt 7-4 jobb. Vet att du kommer svara på detta och du blir säkert upprörd och när du inser att jag inte svarar mer så kommer du skriva igen. Men ska underlätta för dig min klentrogne lille vän. Släpp det, vad du än tycker så kommer jag fortfarande avliva katter och diverse andra djur på morgonkvisten. Sen kör jag och sköter mitt andra jobb. Jag lovar du mår nog sämst själv om du tror jag bryr mig om vad du tycker. Så hoppa du på din kurs i "livets hårda skola". Så fortsätter jag betala skatt så du har råd att går hemma. Hur kommer det kännas för dig när du läser detta och du vet att jag inte kommer svara mer. Ska inte ens läsa vad du svarar. Sov gott nu lille pojk och låt oss vuxna sköta det som händer utanför dörren i den stora världen.
Berätta då vilken kommun du jobbar för, så jag kan kika på deras regler. Bara för att jag är nyfiken. Jag får på något sätt för mig det är långt söderut. Men det vågar du inte, för jag misstänker du inte följer de regler din kommun har. Vi skiter i din utbildning och ditt dagjobb, det verkar inte vara något att skryta med, du verkar njuta av makten att ta livet av icke vilda katter som är chippmärkta och inte läsa chip och meddela ägare. Förutom för kattägarna är det nog mest tragiskt för dig själv.

Synd, för många jägare tar detta på allvar och är noga att göra rätt, några rötägg förstör för dessa.

Att avliva katter som verkligen är förvildade och sjuka är ett riktigt och viktigt jobb eftersom de ofta lider. Men din syn på detta, att skjuta av välskötta huskatter, visar att du har allvarliga psykologiska problem. Hoppas det inte visar sig på andra plan, många som gillar att göra djur illa i onödan brukar vara hustrumisshandlare eller barnagare, så jag hoppas du inte kommer gå så långt.

Men du ska ju inte ens läsa svaret... Så jag förväntar mig inget svar.

Du behöver inte oroa dig för mig, jag har jobb, utbildning och är långt mycket äldre än en millenial. Vår egen katt är i princip
bara ute när vi har koll på den, när vi är hemma på dagtid, om den inte skulle rymma. Men hittills har det längsta den kommit är till granntomterna och de flesta grannar har vi en bra relation till.
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Om du tror dig veta vem eller vilka som antagligen äger katten är jag inte så säker på det.
Om jag frågar alla mina grannar om deras katt springer på min tomt så får jag som svar att inte deras Misse.... Det räcker för mig att göra det jag gör....
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Missat detta och även om jag generellt sett gillar både Finland och finländare (är det OK att säga finnar?) så har jag (givetvis) ingen aning om deras lagstiftning gällande katter.
Det är OK att säga "finnar", Ivarje fall för mig
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Tillåt mig gissa?

1. Du är för nyfiken för att låta bli att åtminstone kika liiite, med bara ett öga stängt? Rätt!
2. Du tillhör gruppen: Den välutbildade ointelligensen, vilket ditt svagsinta dravel visar? Rätt!
3. Din helt ohemula självuppfattning och tillgång till vapen, gör dig rent farlig. Framförallt för dig själv? Rätt igen!

Du ser! Jag fick tre rätt, av tre möjliga.

Staffan
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Tillåt mig gissa?

1. Du är för nyfiken för att låta bli att åtminstone kika liiite, med bara ett öga stängt? Rätt!
2. Du tillhör gruppen: Den välutbildade ointelligensen, vilket ditt svagsinta dravel visar? Rätt!
3. Din helt ohemula självuppfattning och tillgång till vapen, gör dig rent farlig. Framförallt för dig själv? Rätt igen!

Du ser! Jag fick tre rätt, av tre möjliga.

Staffan
Säger en person som har hotat mig fast jag bara berättar vad jag har lagligt rätt att göra....
Hur skulle det vara om du skulle ta bort de ljusröda glasögonen och förstå att alla inte tycker som du och har laglig rätt till det
 
R
J JohanLun skrev:
Fel, filmen håller men den som har satt upp kameran åker dit för det. Men den smarte säger att det inte var en övervakningskamera utan en kamera han själv höll i. Så ingen åker dit. Kamerorna är dessutom så små att få ser dem. Mina filmar bara tomten, men nu tror jag att jag ska skaffa en med motor så jag kan styra den om det behövs. :) Manuellt. ;)

Och om du nu följer reglerna så gör det väl inget att du blir filmad. ;)
Jag föjer lagen med mina fällor..... Varför blir ni kattägare så förbannade när jag gör det? Kanske ni innerst vet att ert beteeende är fel.....
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
R
P Porsvant skrev:
Utekatter har enligt vår djurskyddslag, prövad i domstol, rätt till sitt naturliga beteende. En kattägare kan inte SÄGA TILL sin katt att inte gå på någon annans tomt utan bara försöka få katten att välja något annat istället. Ställ ut en kattlåda själv på eller i närheten av den plats där ni hat problem med katter. Att konstatera att det inte löser något problem att gå och reta sig på katter hjälper till att få oss alla att må bättre. Det finns flera jättebra TV-program om kattpsykologi. Titta på dem så förstår ni katterna bättre.
Om ni inte kan/vill ( vill hålla koll- lagen ger mig rätt att låta min katt störa grannarna... Men lagen ger också grannen rätt att fånga katten... ) hålla koll på era katter så förstår jag inte varför ni blir förbannade när någon annan gör det.
 
R rasse123 skrev:
Om ni inte kan/vill ( vill hålla koll- lagen ger mig rätt att låta min katt störa grannarna... Men lagen ger också grannen rätt att fånga katten... ) hålla koll på era katter så förstår jag inte varför ni blir förbannade när någon annan gör det.
Du pratar inte om svenska regler. Detta är ett svenskt forum.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
R
J JohanLun skrev:
Du pratar inte om svenska regler. Detta är ett svenskt forum.
Djurtillsynslagen

Dock ska katter hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt, med hänsyn till kattens natur och övriga omständigheter, som behövs för att förebygga att katten orsakar skador eller avsevärda olägenheter (1 § djurtillsynslagen). Vad som krävs är beroende på den enskilda katten och även den miljö den befinner sig i.
J JohanLun skrev:
Berätta då vilken kommun du jobbar för, så jag kan kika på deras regler. Bara för att jag är nyfiken. Jag får på något sätt för mig det är långt söderut. Men det vågar du inte, för jag misstänker du inte följer de regler din kommun har. Vi skiter i din utbildning och ditt dagjobb, det verkar inte vara något att skryta med, du verkar njuta av makten att ta livet av icke vilda katter som är chippmärkta och inte läsa chip och meddela ägare. Förutom för kattägarna är det nog mest tragiskt för dig själv.

Synd, för många jägare tar detta på allvar och är noga att göra rätt, några rötägg förstör för dessa.

Att avliva katter som verkligen är förvildade och sjuka är ett riktigt och viktigt jobb eftersom de ofta lider. Men din syn på detta, att skjuta av välskötta huskatter, visar att du har allvarliga psykologiska problem. Hoppas det inte visar sig på andra plan, många som gillar att göra djur illa i onödan brukar vara hustrumisshandlare eller barnagare, så jag hoppas du inte kommer gå så långt.

Men du ska ju inte ens läsa svaret... Så jag förväntar mig inget svar.

Du behöver inte oroa dig för mig, jag har jobb, utbildning och är långt mycket äldre än en millenial. Vår egen katt är i princip
bara ute när vi har koll på den, när vi är hemma på dagtid, om den inte skulle rymma. Men hittills har det längsta den kommit är till granntomterna och de flesta grannar har vi en bra relation till.
Så du ty
cker att det är OK att din katt försvinner ibland till grannarna fast de inte tycker om det? Tyck om att din katt försvinner för evigt också då....
 
R
Mitt senaste inlägg var kopierat från er lagstifning......
 
Karlia
Från kils kommun

Skärmdump av webbsida från kil.se om bestämmelser i miljöbalken relaterade till folks hälsa och husdjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
R rasse123 skrev:
Mitt senaste inlägg var kopierat från er lagstifning......
Har du någon form av juridisk utbildning? Skulle inte tro det. Jag har bara en termin juridik i bagaget, min utbildning är en helt annan inriktning, men din egen tolkning av svenska lagar är helt felaktig. Blir så less på när du och baronen försöker tolka lagar och skriva felaktigheter på forum.
 
Staffans2000
R rasse123 skrev:
förebygga att katten orsakar skador eller avsevärda olägenheter
Läsförståelseförmågan är låg, eller obefintlig.

Staffan
 
Nissens
J JohanLun skrev:
Det tror jag de flesta av oss kattägare visst gör.

Men både katter och människor är olika.

Det finns nog lika många idioter bland kattägare som bland annat folk. Det finns massor av folk som inte tar ansvar för sina handlingar och gör helgalna saker. Att då sitta och tipsa om att köra minkfällor i villaområden tycker jag är högst olämpligt. Kanske är nån förbannad på MIN grannes pinkande okastrerade katt, medan då MIN katt som jag försöker hålla koll på och som INGEN granne klagat på (snarare tvärt om) skulle gå i fällan och dö. Ja, den fällan skulle hamna på nåt mörkt ställe... Man kanske kan skicka upp den i mumindalen om de nu är tillåtna där? Ligger mumindalen i Nyland? ;)
Det finns inte en kattägare i mitt grannskap som vill köpa nya dynor till mina utemöbler när deras katter pissat på dem så att de är helt förstörda, det händer varje år. Har du någonsin hört om kattägare som ersätter någon för sådant? Nej, det händer aldrig. Samma sak när katter skiter i ungarnas sandlåda, skitäckligt, men inte är det någon kattägare som bryr sig.
Så kom inte och säg att kattägare tar något som helst ansvar för allt elände deras katter ställer till med, för det gör de aldrig.
Kommunens jägare gör en välgärning när de tar bort katter, all heder till dem! :)
 
Baron är antagligen ett troll eller beskriver en handling som strider mot lagen. Jag föreslår att admin gör en copy på Baronens inlägg, söker på IP nummer och skickar inlägget till ansvarig för skyddsjakt i den kommun till vilket IP nr hör, och därefter raderar inlägg som uppmanar till brott mot lagen (dvs uppmana/ berättiga att döda välskötta chippade huskatter). Denna tråd får trollen att växa annars.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.