Sen har jag först noterat nu att det tydligen finns två användare som kallar sig Baronen, eller att Baronen använder två olika inlogg??? De trycker omväxlande gilla på sin namnes inlägg. Båda dessutom några få inlägg. Typiska troll.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
B Baronn skrev:
När jag läst bl.a. Annas som är expertis i kattbajs som vet att det inte är kattbajs inte finns på min tomt trots att bajs experten inte besökt mina blygsamma ägor, ja då måste man verkligen vara ödmjuk och krafsa ihop räv skiten på tomten och försöka dölja min bluff. Dock är jag väldigt ödmjuk inför en sådan förmåga och skulle inte drista mig att våga säga emot. Så jag till alla kattälskares ändrar min lögnaktiga historia till den som jag nu förstått är den verkliga. Vi har problem med igelkottar, rävar och elefanter som klättrar på våra väggar och tak det till trots att Henri aldrig sett sånt under sina 50 år som husägare. Likaså bajsar Rävar och Grävlingar fullständigt ner vår framsida som är 250kvadratkilometer och har 3 meter högt lager av kaffesump (Tack Gevalia, vi försökte iaf). Bajs högen från rävarna har ökat på sumpen på framsidan så mycket att jag får numera skotta mig ut, varje dag och jag fyller på densamma med sump tack vare alla goda råd här i min desperata kamp att bli av med rävarna och deras elefant korvar. Båda våra grannar har 350000 kaniner som är innekaniner som de aldrig släpper ut och de tycker väldigt synd om mig och vill gärna hjälpa till och uppmanar mig att är det så att jag ser en enda kanin tolle på mitt kaffe berg får jag gärna säga till. Jag tycker de verkar väldigt omtänksamma och är glad för att ha sådana vänliga grannar. Jag menade inte att finnas jag bara fanns, förlåt att jag har en åsikt sa jag och så fick jag lite mer sump som hjälp att hålla bort rävarna o grävlingarna som alla ser knatar omkring i kvarteret, Jag tänkte att det var tur att det inte var katter som gjort detta, vilket liv det skulle bli bland alla katt älskarna och jag ber om ursäkt för min bajsokunskap
Gevalia när du får oväntat besök :crysmile:
 
  • Gilla
rasse123 och 1 till
  • Laddar…
Dig undgår inget Johan
"Jag förstår att både Baronen och Rassen är sådana som anonymt ringer in och anmäler både det ena och det andra istället för att rakryggat berätta för sina grannar om sina upplevda problem. "

Du fortsätter att döma folk ur ditt eget perspektiv när du i verkligheten inte förstår något.
 
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Intressant, väldigt märkligt detta ska ske då helt i lönndom, vilka menar ni vet om detta? Om jag är ute på tomten vid tresnåret, kan jag då bli beskjuten menar ni? Jag förstår att både Baronen och Rassen är sådana som anonymt ringer in och anmäler både det ena och det andra istället för att rakryggat berätta för sina grannar om sina upplevda problem. Ni framstår som mer och mer trevliga... öh, jag menar otrevliga. Troligen sitter ni där bakom gardinen och ler, anmäler grannar för det ena och det andra och njuter när de stackars grannarna blir lidande, deras katter försvinner, de får måla om huset och så vidare. Kommer jag på en granne med något sådant här kan jag säga att de kommer få surt efter, nog kan man jävlas tillbaka på andra sätt.

Förvildade katter eller katter som uppenbart vansköts, vars ägare inte går att prata med osv - då har jag förståelse för detta. Men, kom igen, är det normala huskatter ni anmäler och får skjutna eller kör iväg till grannbyn är problemen inte speciellt stora och det ni gör är jäkligt fult. Riktiga fegisar är vad ni är som inte vågar stå för era åsikter utan smyganmäler och jävlas med era grannar.
Ska svara på dina bägge inlägg. Första jag är kommunjägaren så borde veta mina arbetstider lite bättre än du. Risk för att bli beskjuten nja så länge du inte är mellan 30-60cm och säger mjauu så är du säker. En tumregel är första skottet reagerar ingen på utan det är de andra som man reagerar på. Så man måste vara en bra skytt. Sen är ljuddämpare på en 22:a fullt lagligt. Sen är det så att vi går på uppdrag av kommunen. Ditt andra svar/undran om troll. Så blir du besviken där också. Vi är inte troll, men vi är släkt. Så tyvärr så har du inte rätt där i heller. Du är säkert djurvän och tycker mycket om katter, men förgudskull ha koll på den då. Du måste förstå en sak i en liten by med 15.000personer så är 5000-8000 herrelösa katter ett problem. Jag kan inte ge dig en exakt siffra för det är där ingen som vet. Men när det är mörkt så är det tyvärr omöjligt att urskilja eller man kollar helt enkelt inte om dom är chipmärkta. För man anser att bryr sig folk om sina djur så springer inte katter ute på nätter.
 
  • Gilla
rasse123
  • Laddar…
B Baronen2 skrev:
Ska svara på dina bägge inlägg. Första jag är kommunjägaren så borde veta mina arbetstider lite bättre än du. Risk för att bli beskjuten nja så länge du inte är mellan 30-60cm och säger mjauu så är du säker. En tumregel är första skottet reagerar ingen på utan det är de andra som man reagerar på. Så man måste vara en bra skytt. Sen är ljuddämpare på en 22:a fullt lagligt. Sen är det så att vi går på uppdrag av kommunen. Ditt andra svar/undran om troll. Så blir du besviken där också. Vi är inte troll, men vi är släkt. Så tyvärr så har du inte rätt där i heller. Du är säkert djurvän och tycker mycket om katter, men förgudskull ha koll på den då. Du måste förstå en sak i en liten by med 15.000personer så är 5000-8000 herrelösa katter ett problem. Jag kan inte ge dig en exakt siffra för det är där ingen som vet. Men när det är mörkt så är det tyvärr omöjligt att urskilja eller man kollar helt enkelt inte om dom är chipmärkta. För man anser att bryr sig folk om sina djur så springer inte katter ute på nätter.
Huga, ja dig vill jag inte möta i något sammanhang. Menar du på allvar att ni är ute på villa gator och i trädgårdar och skjuter katter på natten med ljuddämpare. Fan, skulle jag se en gubbe med gevär i min trädgård skulle jag bli skiträtt och handla i nödvärn. Skjuter ni in i folks trädgårdar?

Men bra av dig att berätta detta. Och "förstår inte något"... Tja... det kan vi säkert diskutera...
Även bra med förklaringen ang de två baronerna, med ett helt nyreggat namn och bara ett enstaka inlägg är det ofta fallet, men inte här då...

Vår katt är normalt aldrig ute på nätterna, så förhoppningsvis klarar den sig.

När man läser på de flesta kommuners sidor så sägs det att det inte alls ska gå till som du säger, nu jobbar du med det men gör du verkligen rätt? Kan du inte berätta vilken kommun du jobbar åt så kan jag få kolla om det är så här det ska gå till?
 
Redigerat:
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Staffans2000
R rasse123 skrev:
Och när jag själv sköter problemet med att fånga katterna o föra dem till någon djurskyddsförening så blir kattägarna förbannade.... Hur vill ni kattägare ha det? Antingen sköter ni det själv eller så sköter jag det på mitt sätt.
Det du inte fattar, är att våra katter, är våra barn. Om du skulle, som du så stursk i korken påstår, du skulle göra, skulle konsekvenserna för dig bli ödestigna ifall det var min katt du stal.

Staffan
 
  • Gilla
calibramicke och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det du inte fattar, är att våra katter, är våra barn. Om du skulle, som du så stursk i korken påstår, du skulle göra, skulle konsekvenserna för dig bli ödestigna ifall det var min katt du stal.

Staffan
Släpper du dina barn vind för våg utan uppsikt????
Om du ser dem som dina barn borde du inte släppa dem utan uppsikt, för då kan vad som helst hända. Räven tar dem helt lagligt. :)
 
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
Varför matar ni trollen som har så förbannat tråkigt att de måste skriva lite skit i tom detta forumet. Vore iofs kul att träffa dessa varelser irl och låta dem spricka på sedvanligt sätt i solskenet.
 
  • Gilla
Henri och 2 till
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det du inte fattar, är att våra katter, är våra barn. Om du skulle, som du så stursk i korken påstår, du skulle göra, skulle konsekvenserna för dig bli ödestigna ifall det var min katt du stal.

Staffan
Du låter väl också dina mänskliga barn springa omkring utan att du vet var de håller till, natten lång.... Jag är inte stursk i korken men du verkar vara ett stolpskott som slänger ut personliga hot
 
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Huga, ja dig vill jag inte möta i något sammanhang. Menar du på allvar att ni är ute på villa gator och i trädgårdar och skjuter katter på natten med ljuddämpare. Fan, skulle jag se en gubbe med gevär i min trädgård skulle jag bli skiträtt och handla i nödvärn. Skjuter ni in i folks trädgårdar?

Men bra av dig att berätta detta. Och "förstår inte något"... Tja... det kan vi säkert diskutera...
Även bra med förklaringen ang de två baronerna, med ett helt nyreggat namn och bara ett enstaka inlägg är det ofta fallet, men inte här då...

Vår katt är normalt aldrig ute på nätterna, så förhoppningsvis klarar den sig.

När man läser på de flesta kommuners sidor så sägs det att det inte alls ska gå till som du säger, nu jobbar du med det men gör du verkligen rätt? Kan du inte berätta vilken kommun du jobbar åt så kan jag få kolla om det är så här det ska gå till?
Detta är inget kommunerna går ut med. Finns för många djurvänner som inte ser problemen. Nu är de bara 2ggr om året som det rensas upp bland kattor sen har vi problem med kaniner som betar av våra kyrkogårdar. Harar som sprätter runt i trädgårdar. Rävar som stryker runt(lösning på kattproblem), men skabb som smittar till hundar. Rådjur som äter häckar och vildsvin som kommer bli de nästa stora problemet. Vi är en del som jobbar med problem ni aldrig ser. Som stoppas innan det blir ett problem. Tyvärr är katter en stor del av detta problem. Än om dom är gulliga så är deras avföring en smittorisk för barn och vuxna och man får aldrig jämföra djur och människor. Vilken kommun jag jobbar för kvittar kommunjägaren finns från stockholm(kattor och duvor) till Trelleborg fiskmåsar och kattor). Men vilken kommun man än väljer så är kattor ett problem och måste hållas efter. Med eller utan halsband.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det du inte fattar, är att våra katter, är våra barn. Om du skulle, som du så stursk i korken påstår, du skulle göra, skulle konsekvenserna för dig bli ödestigna ifall det var min katt du stal.

Staffan
Jag håller mina barn inne på natten, mina barn skiter inte i andras trädgårdar. Du förmänskligar ina djur vilket tyvärr säger en hel del om dig. Tragiskt att läsa att folk är så dåligt upplysta. Djur är djur människor är människor. Man får aldrig jämföra djur och människor. Om man nu måste göra det då får du faktiskt ha din katt i koppel. Kom inte med att djur får springa var dom vill. Då får du tyvärr ta konsekvenserna av att dom "försvinner" också.
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Släpper du dina barn vind för våg utan uppsikt????
Om du ser dem som dina barn borde du inte släppa dem utan uppsikt, för då kan vad som helst hända. Räven tar dem helt lagligt. :)
Jag ser dom som mina barn. Vilket inte måste betyda att de behandlas som "mansvalpar".

Staffan
 
Staffans2000
B Baronen2 skrev:
Kom inte med att djur får springa var dom vill. Då får du tyvärr ta konsekvenserna av att dom "försvinner" också.
Fel!
Om DU skadar min katt, får DU ta konsekvenserna. DU har uppenbarligen inte fattat ett skvatt!

Staffan
 
  • Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fel!
Om DU skadar min katt, får DU ta konsekvenserna. DU har uppenbarligen inte fattat ett skvatt!

Staffan
Då får jag helt enkelt önska dig lycka till med din katt. Den lär tyvärr inte bli gammal hör jag.
 
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jag ser dom som mina barn. Vilket inte måste betyda att de behandlas som "mansvalpar".

Staffan
Hoppas att räven tar alla dina katter. :)
 
  • Gilla
Baronen2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.