Skal av citrusfrukter skall tydligen vara en högoddsare. Har en kollega som hade problem med att en katt grävde upp och levde om i en av hennes rabatter, tipsade henne om citrusskal och sedan hon lagt dit detta har det inte grävts i rabatten en ända gång på två månader från att ha grävts varje natt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 805 inlägg
Bergamottolja brukar funka. Luktar Earl Grey-te.
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Administrator
· Skåne
· 7 916 inlägg
Räcker det inte om du passar på katten och säger ifrån ordentligt när hon "håller på". Min katt funkar sådant på i alla fall.
Vi har tre katter, en av dem går ner till odlingslådorna och gör i från sig.
Har inte hittat något sätt att få henne att skita någon annanstans. Visst, kan ju skrämma henne, eller få bort henne när jag väl kommer på henne, men oftast så har man ju inte koll.
Det är lite äckligt, men vi försöker tänka att det är gödning... Vad ska man göra?
Ättika osv fungerar inte för oss.
Har inte hittat något sätt att få henne att skita någon annanstans. Visst, kan ju skrämma henne, eller få bort henne när jag väl kommer på henne, men oftast så har man ju inte koll.
Det är lite äckligt, men vi försöker tänka att det är gödning... Vad ska man göra?
Ättika osv fungerar inte för oss.