Hur får jag katten (vår katt!) att sluta skita i trädgårdslandet? Kaffesump, citron, vitpeppar osv funkar inte? Nån som har nåt annat förslag?

Heltäckande fiberduk är det enda som funkat för oss.

Om du har ett stort trädgårdsland kan du väl ge katten ett hörn att gödsla i , det skadar ju ingenting :p
Katter tycker om stora lättgrävda ytor...

Usch nej! Vill inte ha henne ens i närheten av landet!

BiFuel skrev:
Heltäckande fiberduk är det enda som funkat för oss.
Vi provade med fiberduk förra året och vår ena katt tyckte det var jättekul att trycka sig in under duken och leva rövare vilket lede till att fröna blev ihopblandat över hela trädgårdslandet.

Många lekplatser spänner ju nån typ av lastnät över sandlådorna för att hindra katterna, det kanske skulle vara ett alternativ?

Har du provat vatten och ättiksprit?

Dödar inte ättiksprit det man odlar?
Har lagt över hönsnät och fågelnät nu, men det går ju inte att ha när det väl börjar växa

Skal av citrusfrukter skall tydligen vara en högoddsare. Har en kollega som hade problem med att en katt grävde upp och levde om i en av hennes rabatter, tipsade henne om citrusskal och sedan hon lagt dit detta har det inte grävts i rabatten en ända gång på två månader från att ha grävts varje natt.

Bergamottolja brukar funka. Luktar Earl Grey-te.

borde det inte funka med en såndär vattenspridare som man har för att skrämma bort rådjur.
Det är väl nån sensor i dom och om man hänger den uppochner så borde den ju reagera på kattkräken

Räcker det inte om du passar på katten och säger ifrån ordentligt när hon "håller på". Min katt funkar sådant på i alla fall.

Ja .... vatten reagerar inte mina katter på... är dom nödiga så är dom:)
Däremot brukar det fungera att säga till dom samtidigt som jag går emot dom , då brukar dom flytta på sig.

Svårt att passa med småbarn och på natten. Men tack för alla tips. Ska testa earl grey, enkelt å jag konsumerar mängder :)

Vi har tre katter, en av dem går ner till odlingslådorna och gör i från sig.
Har inte hittat något sätt att få henne att skita någon annanstans. Visst, kan ju skrämma henne, eller få bort henne när jag väl kommer på henne, men oftast så har man ju inte koll.
Det är lite äckligt, men vi försöker tänka att det är gödning... Vad ska man göra?
Ättika osv fungerar inte för oss.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.