4 018 läst · 20 svar
4k läst
20 svar
Kapsåg men vilken ?
Öhh, va? Han vill väl att sågen ska göra samma sak, bara med olika grova plankor. En bra kap o gersåg med en zero clearance anhåll http://i1.ytimg.com/vi/NYk_W6lvK1w/maxresdefault.jpg vid cigarrlådebyggandet fixar både altan och finlir. Ska det bli ännu bättre kan man komplettera med fintandad klinga för cigarrlådan.Stefan N skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
När det gäller kapexen är jag tveksam, så grym tycker jag den inte är (det är nog den bästa, men den kostar ju så otroligt mycket mer är saker som är nästan lika bra)agehall skrev:
Och då brukar ändå jag anklagas för att vara fan-boy (vilket givetvis inte stämmer men det inte ens förväntar jag mig att ni ska tro på... )
Kapex måste väl ändå vara det absolut sämsta rådet som getts i mannaminne med tanke på vad den skall användas till.
9 tusen för en kapsåg till en person som skall bygga en humidor och en altan.
Förstår att många skämtar, dock säkerligen inte alla
Metabo ks216
Dewalt 770
Dewalt 777 alt Milwalkie MS216SB som jag uppfattar som en vidareutveckling av Dewalten
Bosch GCM8 sj (blå)
Alla är kompetenta kapsågar och räcker mer än väl till för största majoriteten av hemmasnickarare.
Blå bosch är lite dyrare (3600 kr) men går riktigt bra kritik. osar kvalitet när man känner på den.
Själv kör jag en Dewalt 777 - billigare, inte lika många finesser men utdraget går in i hantaget vilket gör att den blir kompaktare och inte bygger bakom maskinen när man kapar. Är supernöjd.
glöm inte kap bord när du skall bygga altan, du kommer ångra dig om du inte köper det....
9 tusen för en kapsåg till en person som skall bygga en humidor och en altan.
Förstår att många skämtar, dock säkerligen inte alla
Metabo ks216
Dewalt 770
Dewalt 777 alt Milwalkie MS216SB som jag uppfattar som en vidareutveckling av Dewalten
Bosch GCM8 sj (blå)
Alla är kompetenta kapsågar och räcker mer än väl till för största majoriteten av hemmasnickarare.
Blå bosch är lite dyrare (3600 kr) men går riktigt bra kritik. osar kvalitet när man känner på den.
Själv kör jag en Dewalt 777 - billigare, inte lika många finesser men utdraget går in i hantaget vilket gör att den blir kompaktare och inte bygger bakom maskinen när man kapar. Är supernöjd.
glöm inte kap bord när du skall bygga altan, du kommer ångra dig om du inte köper det....
Liknande trådar
-
Bensaltensid i demidekk infinity? samt vilken produkt var?
Färg, Måla & Tapetsera -
Såpa + algbehandling av trall, vilken ordning?
Altan & Uteplats -
Installation av induktionshäll vilken kabel?
El -
Vilken kapsåg för 220-reglar?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
vilken Kapsåg som spåna minst med dammsugare inkopplad sökes
Verktyg, Maskiner & Fordon