Men tror ni att spegelglaset är både härdat och med skyddsfilm? Känns lite onödigt med båda? Det kan även vara så att texten där det står att det är härdat glas syftar på deras genomskinliga glas som även finns till deras garderober. Att dom lite slarvigt skriver om båda samtidigt?
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Fast är det bara den övre panelen som ska kapas är det kanske enklast att helt enkelt beställa en bit spegelgas i rätt storlek till den?
 
För information, om någon annan vill göra detta i framtiden.

Jag kapade spegelglaset från IKEA utan problem, det sitter endast en plastfilm på baksidan som jag skar med en kniv. Sen köpte jag en billig glasskärare och drog ett snitt i glaset och knäckte det.
Spegeln är alltså inte härdad, utan har endast säkerhetsfilm.
 
  • Gilla
Stormen och 1 till
  • Laddar…
Jag kan bekräfta att det går utmärkt att skära i skytta speglarna. Det är helt vanligt planglas.
Bara att rista o knäcka sedan ta mattkniven o skära när den brutna hänger kvar i sin skyddsfilm. Som vilken gipsskiva som helst.

Det går bra att korta ner aluminiumramarna både på höjden o bredden.

Vik ut kanten och dra isar den. Flytta klämfjädern/bläcket så du inte sågar i det. Kapa båda tex 30mm och återmontera.

Jag använde kap/giersågen och lite T-röd. Alu går utmärkt att köra i en kap/giersåg/sänksåg.

De bakre dörrarna är 102cm breda och de fram är de på 75. Blev bra ihop och jag valde att ha de smala dörrarna ihopskjutna fram istället för varannan, blev mkt bättre enligt mig. Ingen skillnad på skjutdelarna eller monteringen.
 
  • Ett rum med spegelvägg, trägolv, säng, stol, fönster och taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.