C
CurrentHill skrev:
Själv drar jag faktiskt över 500 tecken per minut på tangentbordet. ;)
Bra jobbat med tanke på att världens snabbaste skrivmaskinist enligt Guiness rekordbok skriver 750 tecken per minut ihållande (omräknat från 150 standard 5-teckensord per minut). Men då är det på Dvorak-tangentbord. Allt enligt wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Words_per_minute#Typing :D

Köpte en GCM 10 SD med Bosch orginalbord på K-Rauta för 7500 kr och då lyckades jag även få med två extra klingor.... Vilken ort? Luleå!!

Måste säga att det är en förnämlig såg och även ett mkt bra och praktiskt bord... Och dessutom är det BLÅTT!!! :cool: :cool:

cpalm skrev:
Bra jobbat med tanke på att världens snabbaste skrivmaskinist enligt Guiness rekordbok skriver 750 tecken per minut ihållande (omräknat från 150 standard 5-teckensord per minut). Men då är det på Dvorak-tangentbord. Allt enligt wikipedia - [länk]  :D
OT.

Jepp, är ganska stolt  ;D över min hastighet, provade för några år sedan någon site där folk från hela världen kunde testa hastigheten. Har för mig att jag landade på topp 50-listan.  ::)

/OT.

Ps. Har nu hunnit kapa ytterligare lite virke, suverän såg den där SD10!

CurrentHill skrev:
OT.

Jepp, är ganska stolt ;D över min hastighet, provade för några år sedan någon site där folk från hela världen kunde testa hastigheten. Har för mig att jag landade på topp 50-listan. ::)

/OT.

Ps. Har nu hunnit kapa ytterligare lite virke, suverän såg den där SD10!
Nu blir jag imponerad... själv landar jag på 300 nedslag/minut och jag betraktar mig som snabb....

Men kanske off topic???

Johan Gunverth skrev:
Jag har Bosch-stativet GTA3700 till min 10SD. Stöddigt och bra och maskinen knäpps på lätt. Köp till ett stödben till den utdragbara stöden (med rullar) och du skall belasta längst ut. Stativet blir över 4 meter brett med stöden längst ut.

Vad kostar bordet löst..?
Har inte lyckats hitta det någon annanstans än på Prevex i Göteborg, och där kostar det dryga 3.000kr...

Styx skrev:
Har inte lyckats hitta det någon annanstans än på Prevex i Göteborg, och där kostar det dryga 3.000kr...
3000 spänn är vad de tar för bordet löst på K-rauta.

Mvh/CH

Tack, såg precis att K-Rauta moderniserat sin hemsida så man t.o.m. kan se vad de säljer och vad det kostar där..

3.000kr tycker jag är bra dyrt för ett bord...suck..

Styx skrev:
Jag köper alla verktyg och då speciellt blåa Bosch hos Hjalmarssons Verktyg i Lunden. Kolla med dem.

Skall absolut kolla där..
Har bott och jobbat i Gbg-området i hela mitt liv men ändå aldrig hört talas om den affären :) , det är bra konstigt det...!

Styx skrev:
Skall absolut kolla där..
Har bott och jobbat i Gbg-området i hela mitt liv men ändå aldrig hört talas om den affären :) , det är bra konstigt det...!
De har hållit på sedan slutet av 60-talet. Specialitet; maskiner för rörläggare

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.