Angående tigersågar så gör du nog rätt som du säger Fein att inte prova andra.

Har haft en del olika, sen köpte jag Hilti 1400.
Körde en dag med pendelrörelse å den var helt underbar, sen såg jag att jag hade använt fel blad???
Körde med rätt blad dan därpå, då blev den ännu bättre.

Håller med Mattiasp angående cirkelsågen kontra billig gerkap.
Sågar överhuvudtaget skall man inte köpa billigt.
 
Fein skrev:
Har inte provat den, men jag har haft sticksåg och skruvdragare av det märket.
Båda är trasiga nu.
Är väl hyfsade grejer om man bor i lgh och använder lite då och då.

Men min rekommendation är att köpa en bosch pcm8s eller dewalt dw707. båda brukar finnas för 2995:- lite här och där.
Ska du bara bygga altanen så ok då, men den kommer gå sönder och det blir inte lika bra,
Eller en Metabo (Elektra Beckum) KGS 301. Finns på Duab i Mönsterås för 3995:- men då följer det med en 80 tänders klinga som kostar skjortan. Fördelen med den här sågen är att den är viskande tyst till skillnad mot andra sågar med borstmotorer. KGSen kan i princip användas inomhus utan att familjen störs. Kanonprecision i alla detaljer och tre års garanti om man reggar sig på Metabos hemsida. Prova en såg med induktionsmotor så kommer du förstå vad jag menar. Sen att en induktionssåg inte i sig sågar bättre än en borstmotor spelar ingen roll. Känslan räcker långt. Det är som att jämföra dörrljud mellan en billig och en dyr bil, det är bara ett ljud men det har betydelse (för mig i alla fall).
 
Jag tror att det blir för mig att hämta en LS0714FL, har blivit lite småsjuk på den.

Känns grymt fin, räcker för mig, LS1013 blir lite för häftig (dyr) =)
 
Kemi skrev:
Jag tror att det blir för mig att hämta en LS0714FL, har blivit lite småsjuk på den.

Känns grymt fin, räcker för mig, LS1013 blir lite för häftig (dyr) =)
Tror du blir nöjd med LS0714! Gillar Makitas kap/ger-sågar, de känns lite mindre inspirerade av rymdteknik med och har lite mindre plastkåpor, stötstänger, rattar, ditt och datt. Har en LS1013 och den är riktigt trevlig om än lite tung när den sitter i benställningen.
 
Kemi skrev:
Jag tror att det blir för mig att hämta en LS0714FL, har blivit lite småsjuk på den.

Känns grymt fin, räcker för mig, LS1013 blir lite för häftig (dyr) =)
Tror du blir nöjd med LS0714! Gillar Makitas kap/ger-sågar, de känns lite mindre inspirerade av rymdteknik med och har lite mindre plastkåpor, stötstänger, rattar, ditt och datt. Har en LS1013 och den är riktigt trevlig om än lite tung när den sitter i benställningen.
 
Fick prisuppgift på den nu hos en lokal bygghandel, ca 5200:- exmoms + 1800:- för ställning. Dvs 7000:-

Slå till eller leta vidare ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.