5 596 läst · 22 svar
6k läst
22 svar
Kan någon identifiera vattenpumpstyp/pumpsystem-se bilden
Är det inte så enkelt som att sugslangen har lossnat? Kanske p.g.a. kyla i marken som påverkat rörets läge.
Okej kollade på bilden igen, och är det så att det kommer två slangar från väggen till vänster i bild så är det ju ett ejektorsystem...att pumpen är liten beror då på att djupet också är litet ...
En liten djupbrunnspump borde bli bra ersättning
En liten djupbrunnspump borde bli bra ersättning
Tanken är att det ska fungera för permanentboende fullt ut. 1850-talstorpet har varit ett fritidshus de senaste 50 åren cirka. Tack för alla nya tips Patrick. Här kommer ett gäng bilder jag tagit idag.
Avdraget kopparrör kopplat till pumpen-nere:
PEM-slang kopplat till pumpen-övre:
Frostsprickor:
Översikt:
Jag skulle vilja göra jobbet helt själv. Det ger både kunskap och tillfredsställelse
Avdraget kopparrör kopplat till pumpen-nere:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PEM-slang kopplat till pumpen-övre:
Logga in
Skapa konto
Frostsprickor:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Översikt:
Logga in
Skapa konto
Jag skulle vilja göra jobbet helt själv. Det ger både kunskap och tillfredsställelse
Jag missade: Hasse och Johan Fa - ni har så rätt. Röret var lösskruvat, därav ocentreringen på bilden. Nu har jag tagit bilder där man ser alla rör. Ni som kan ser säkert vad för slags pumptyp det är nu med ett bättre bildmaterial. Ejektorpump eller sugpump. Tacksam för all hjälp Önskar en fin helg!
Tack johanfa! Ja den blir skrot, elmotorn kan man ju kanske ha till något projekt.Ny ejektorpump känns uteslutet i detta fallet. En enfas djupvattenpump (30 meters paket kanske är vettigt) får det bli låter det som.